Salesbureau SocioMerce splits recruitmentactiviteiten

Conversational Marketing Bureau SocioMerce uit Amstelveen splitst haar recruitmentactiviteiten. Van oorsprong genereert SocioMerce B2B salesafspraken aan een breed portfolio van IT / tech gerelateerde opdrachtgevers. Van MSP’s, web- en appbouwers tot data consultants en detacheerders. Altijd met LinkedIn als startpunt.
Door de toenemende vraag vanuit opdrachtgevers en de krapte op de arbeidsmarkt heeft SocioMerce in 2022 Conversational Recruitment aan haar productaanbod toegevoegd. Met Conversational Recruitment benadert SocioMerce uit naam van de opdrachtgever op grote schaal potentiële kandidaten. Dit voor een vast bedrag per maand in plaats van de gebruikelijke W&S fee van tussen de 20 en 30 procent van een jaarsalaris.
SocioMerce biedt met deze methode bedrijven de mogelijkheid om zelf te werven als een professionele recruiter. Corporate recruiters gebruiken dit ook als extra wervingskanaal om op grote schaal potentiële nieuwe medewerkers te benaderen én te spreken.
De nieuwe dienstverlening genereert zoveel tractie, dat besloten is de recruitmentactiviteiten onder te brengen in een nieuw label. Hiervoor is de domeinnaam Recruitment.nu aangekocht. Door focus aan te brengen in haar activiteiten verwacht SocioMerce haar recruitmentactiviteiten nog sneller te laten groeien. Daarnaast blijft de focus van SocioMerce op het genereren van kwalitatieve salesafspraken behouden.
Naast de wijziging in naam is ook nieuw management aangetrokken, waardoor de benodigde kennis van de werving- & selectiemarkt ook in huis wordt gehaald. De kracht van Conversational Recruitment via LinkedIn aangevuld met de nieuwe merknaam en kennis en netwerk in werving & selectie is ijzersterk.
Oprichters van SocioMerce, Rick de Vlieger en Jeroen Beltman, zijn blij met deze volgende stap. “Het geeft ons echt de mogelijkheid om verder te groeien op een onderdeel waar wij zelf nooit veel mee te maken hebben gehad en waar we toevallig, hoewel heel succesvol, zijn ingerold.” “Wij kunnen de focus op sales en marketing houden, terwijl onze recruitmenttak de aandacht krijgt die het verdient.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.