Industry Wire

Geplaatst door Crowdmedia

Samenwerking Crowdmedia & Harley Davidson

Harley-Davidson Benelux en Crowdmedia werken samen voor de ‘Battle of the Kings’ custom-competitie. Elf officiële Harley-Davidson dealers uit de Benelux hebben de afgelopen maanden hard gewerkt aan een eigen custom bike.

Aan Crowdmedia, het online marketing bureau uit Zwolle, de taak om deze custom bikes op dealerniveau te promoten en het publiek te activeren om te stemmen op hun favoriete bike.

Achtergrond Battle of the Kings competitie
Ieder jaar organiseert Harley-Davidson de Battle of the Kings competitie. Alle officiële Harley-Davidson dealers uit Europa ontvangen een uitnodiging om een eigen custom bike te maken. Allereerst strijden de dealers binnen de Benelux tegen elkaar. Uit de top 3, de bikes met de meeste stemmen, wordt door een professionele jury de winnaar voor de Benelux gekozen. Deze winnaar gaat vervolgens door naar de Europese finale in Biarritz tijdens het custom-event ‘Wheels & Waves’.. De winnaar van deze finale mag zich ‘Custom King’ van het jaar 2016 noemen.

Samenwerking Crowdmedia en Harley-Davidson
Crowdmedia is binnen deze campagne verantwoordelijk voor de bekendheid en activatie op dealerniveau. Om dit te realiseren worden de deelnemende custom bikes gepromoot via video-advertenties via YouTube, Facebook en Instagram. Daarnaast worden er advertenties ingezet via Facebook en Google Adwords om stemmen te verzamelen. Nieuw binnen deze campagne is het gebruik van Facebook Canvas, een nieuwe advertentiemogelijkheid binnen Facebook die nog maar zelden gebruikt wordt. Alle advertenties focussen zich op het geografische gebied van de desbetreffende deelnemende dealer. Inclusief Vlaams- en Franstalige dealers in België en Luxemburg.

Note voor de redactie:

Over Crowdmedia
Crowdmedia is een online marketing bureau dat zich met haar datadriven concepten en optimalisaties in campagnes onderscheidt. Naast campagnes (zowel sales als merk) doet Crowdmedia ook content marketing. Crowdmedia werkt vanuit een content strategie om haar klanten adviseren en doelen en doelstellingen te behalen. Een greep uit haar klanten: Centraal Beheer Achmea, Wensink, Prominent, ENO zorgverzekeringen en Harley-Davidson.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht