Samenwerking Storyblok en Bynder voor minder chaotisch content en asset management

AMSTERDAM – Storyblok, leider in de categorie content management systemen (CMS), is een samenwerking aangegaan met het wereldwijde digital asset management bedrijf Bynder om marketingteams te helpen de merkconsistentie op hun websites te verhogen door middel van een naadloze integratie. Dit zorgt voor een snellere time-to-market en eenvoudige distributie van assets vanuit hun DAM-platform, direct in het CMS.
Moderne bedrijven worden overweldigd door digitale middelen. Storyblok liet een wereldwijd onderzoek uitvoeren onder 500 marketeers, waaruit bleek dat de toegenomen hoeveelheid assets en kanalen die ze ondersteunen leidt tot tijdrovende asset managementtaken en contentfouten.
Van de ondervraagden beheert 55 procent meer dan 1.000 assets in hun asset manager. Slechts 8 procent ondersteunt één kanaal met hun assets, 37 procent ondersteunt 5-10 kanalen en 18 procent ondersteunt meer dan 10 kanalen.
Ruim een derde (37 procent) van de ondervraagde marketeers besteedt maandelijks 5-10 uur aan asset management en ruim een kwart (27 procent) meer dan 10 uur per maand. Het beheren van toegangsrechten is het grootste pijnpunt van asset management (24 procent), gevolgd door het vinden en organiseren van bestanden (19 procent). Bijna de helft (48 procent) heeft een fout gemaakt in hun asset manager die problemen met content veroorzaakte (broken links, verkeerde versies van bestanden, etc.). Met de toegenomen vraag naar nieuwe content gebruikt 64 procent zeer regelmatig of regelmatig AI om te helpen bij het creëren van digitale content, en slechts 11 procent gebruikt het nooit. Meer dan de helft (53 procent) koppelt hun asset manager aan andere marketingplatforms en 41 procent koppelt het aan 5-10 daarvan
De samenwerking met Bynder, een out-of-the-box integratie, pakt veel van de pijnpunten aan waar marketeers dagelijks mee te maken hebben als het gaat om het waarborgen van merkconsistentie over een aantal kanalen. Door gebruik te maken van de integratie kunnen teams de complicaties van omnichannel asset management en content governance oplossen.
De integratie tussen Storyblok en Bynder maakt naadloos hergebruik van door Bynder beheerde assets mogelijk en is vrijgegeven op de Bynder marketplace en is ook beschikbaar voor installatie via Storyblok.
Brad Kofoed, SVP van Global Alliances bij Bynder: “Het onderzoek van Storyblok benadrukt de uitdagingen waarmee organisaties worden geconfronteerd bij het beheren van het groeiende volume, de variëteit en de snelheid van content die moet worden gecreëerd en gedistribueerd om digitale handel te ondersteunen. Content wordt steeds meer gezien als een strategisch bedrijfsmiddel dat organisaties in staat stelt om uitzonderlijke contentervaringen te leveren tijdens complexe omnichannel kooptrajecten. Onze samenwerking met Storyblok is een belangrijke integratie die tot doel heeft teams te helpen met precies dat – het bieden van contentconsistentie, eenvoudige distributie en snellere marktintroductie door on-brand content direct beschikbaar te maken in het CMS.”
“Assets dienen als de fundamentele bouwstenen voor het creëren van digitale ervaringen. Onze samenwerking met Bynder integreert naadloos hun top-tier enterprise digital asset management oplossing met Storyblok, waardoor bedrijven moeiteloos gebruik kunnen maken van hun gehele asset bibliotheek en de orde kunnen herstellen in het rijk van content chaos,” aldus Barry D’Arcy, VP Partners bij Storyblok.
De Bynder integratie is beschikbaar voor Storyblok klanten met Enterprise plannen.
DAM is essentieel voor merken om aan de vraag naar content te voldoen en door een DAM-platform in het centrum van een verbonden martech- en e-commerce-ecosysteem te plaatsen, kan content naadloos worden geleverd via een netwerk van geïntegreerde platforms. De voordelen van deze aanpak zijn onder andere het samenvoegen van opslaglocaties, het automatiseren van assetvariaties op schaal voor elk kanaal en het verkrijgen van inzicht in de prestaties van assets in een volledig verbonden ecosysteem.
—————————————————————————————————————-
Noot voor de redactie:
Neem voor vragen of meer beeldmateriaal in hoge resolutie contact op met Féline van der Linde via: f.vanderlinde@house-of-communication.com of 06-30521541.
Bronnen
Meer informatie over Storyblok: https://www.storyblok.com
Meer informatie over de Bynder integratie: https://www.storyblok.com/apps/storyblok-gmbh@bynder
Meer informatie over het technologie-ecosysteem van Storyblok: https://www.storyblok.com/partners/technology-ecosystem
Bekijk case studies: https://www.storyblok.com/case-studies
Bekijk de persmap van Storyblok: https://www.storyblok.com/press
Over Storyblok
Storyblok, de leider in de categorie content management systemen (CMS), stelt
zowel ontwikkelaars als marketingteams in staat om betere contentervaringen te
creëren voor elk digitaal kanaal. De headless CMS-architectuur van Storyblok stelt
ontwikkelaars in staat om alles te bouwen, overal te publiceren en te
integreren met elke service of technologie.
Marketingteams kunnen zelfstandig contentervaringen creëren en schalen met behulp van een visuele bewerkingsinterface, samenwerkingstools en aangepaste publicatieworkflows. Bovendien kunnen bedrijven hun digitale ervaringen overal verbeteren met de beste prestaties, personalisatie en geoptimaliseerde omnichannel storytelling.
Toonaangevende merken zoals Adidas, T-Mobile, Oatly, Deliveroo en 170.000+ andere ontwikkelaars en marketeers gebruiken Storyblok om betere contentervaringen te creëren die sneller, veiliger en schaalbaar zijn.
Bekijk waarom Storyblok is uitgeroepen tot het #1 CMS door G2 op www.storyblok.com en volg Storyblok op LinkedIn en Twitter.
Over Bynder
Bynder gaat veel verder dan het beheren van digitale middelen. Het platform voor het beheer van digitale middelen stelt teams in staat om de chaos van woekerende content, touchpoints en relaties te overwinnen om te gedijen. Met krachtige en intuïtieve oplossingen die de manier omarmen waarop mensen willen werken en een rijk geïntegreerd ecosysteem, is Bynder de merkbondgenoot die de creatie en het delen van middelen verenigt en transformeert, teams inspireert, klanten verrukt en bedrijven verheft.
De meer dan 500 medewerkers van Bynder, bekend als ‘Byndies’, vormen samen ’s werelds meest uitgebreide pool van expertise op het gebied van digital asset management. Bynder maakt meer dan 1,7 miljoen gebruikers mogelijk in 3700 organisaties, waaronder Spotify, Puma, Five Guys en Icelandair. Bynder is opgericht in 2013 en heeft acht kantoren over de hele wereld, waaronder Nederland, de Verenigde Staten, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Australië en de Verenigde Arabische Emiraten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.