Industry Wire

Geplaatst door Stichting Webshop Keurmerk

Samenwerking tussen Stichting Webshop Keurmerk en KiyOh/ deTelefoonGids

Vanwege de toenemende fraude en oplichting online zoeken consumenten naar steeds meer zekerheid en vertrouwen wanneer zij online bestellen. Om dat te bereiken worden de krachten gebundeld door de grootste brancheorganisatie van webshops in Nederland en België, Webshop Keurmerk aan de ene kant en KiyOh, onderdeel van DTG (voorheen deTelefoonGids met meer dan 120.000 aangesloten bedrijven) aan de andere kant. Vanaf nu kunnen alle meer dan 5.000 webshop leden van de Stichting Webshop Keurmerk zich aanmelden via de link https://kiyoh.nl/webshop-keurmerk/aanmelden voor de Webshop Keurmerk reviews. Consumenten die online bestellen krijgen meer zekerheid en vertrouwen omdat men weet dat een webshop gecertificeerd is en door de reviews de ervaringen van andere consumenten ziet.

Nieuw is dat iedere aangesloten webshop een gratis reviewsysteem krijgt dat in het lidmaatschap van Webshop Keurmerk zit inbegrepen. Dat betekent dat er vanaf nu voor Nederland een onafhankelijke brancheorganisatie en omnichannel keurmerk bestaat dat tevens gratis reviews aanbiedt zonder verborgen kosten. Zowel de belangen van de consumenten als de webwinkels worden behartigd. KiyOh zal het reviewdeel voor de leden gaan verzorgen.

In de praktijk blijkt een combinatie conversie-verhogend te werken aangezien consumenten meer vertrouwen hebben in de webshops welke aangesloten zijn bij de brancheorganisatie en het keurmerk. Daarnaast krijgen alle leden van Webshop Keurmerk op korte termijn een vermelding op detelefoongids.nl binnen de nieuwe categorie Webshops.

Indien een webwinkel veel meer functies wil bestaat er een betaalde variant met meer mogelijkheden. De aangesloten winkels die nu gebruik maken van een ander reviewsysteem (zoals Trustpilot, Trusted Shops, Feedbackcompany, eKomi) kunnen gebruik maken van de overstapservice.

Samenwerking
De nieuwe samenwerking gaat de leden van Webshop Keurmerk meer voordelen geven. Veel leden gebruiken al het KiyOh reviewsysteem en kunnen eenvoudig switchen. “Consumenten moeten veilig en betrouwbaar online kunnen shoppen. Het Webshop Keurmerk is al het grootste onafhankelijke omnichannel keurmerk maar biedt nu tevens de goedkoopste en meest verregaande totaaloplossing voor webshops en nog meer vertrouwen voor de consument. Dat laatste is echt nodig in deze tijd waarbij de fraude op internet toeneemt”, aldus Mark Teurlings, voorzitter van Stichting Webshop Keurmerk. “KiyOh is het meest gebruikte reviewplatform in Nederland. De expertise in reviews, de goede helpdesk, de sterke positie in Nederland en de vele overlappende klanten, maakt dit de beste partner voor onze leden.”

** einde bericht **

Over Stichting Webshop Keurmerk
De Stichting Webshop Keurmerk is sinds 2001 dé brancheorganisatie en hét Thuiswinkel Webwinkelkeurmerk van webshops die hun producten en diensten voornamelijk via internet aanbieden. Met meer dan 4500 aangesloten webwinkels in Nederland en bijna 6000 webshops wereldwijd is de Stichting het grootste erkende Keurmerk van Nederland en België. Webshop Keurmerk controleert de webshop op de nieuwste wetgeving zodat de webshop voldoet aan de nieuwste wetgeving en de consument veilig kan winkelen. Naast Nederland en België is de Stichting ook al actief in Frankrijk en Duitsland en als grootste vertegenwoordiger aangesloten bij EMOTA, de Europese belangenbehartiger van consumenten en webwinkels.

Over KiyOh
KiyOh, onderdeel van DTG, helpt webshops met het verzamelen en publiceren van reviews. KiyOh is in Nederland marktleider in reviews voor webshops: 50,2% van de webshops in Nederland die een reviewsysteem hebben, maken gebruik van het KiyOh reviewsysteem. Samen met Klantenvertellen.nl maken 14.000 webshops en bedrijven gebruiken van een van deze reviewsystemen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht