Geplaatst door Samsung

Samsung debuteert met op ‘Stranger Things’ geïnspireerde korte film die is geschoten met de Galaxy S22 Ultra

Schiphol, 23 juni 2022 – Samsung brengt Make STRANGER Nights Epic uit als eerbetoon aan de populaire Netflix-serie Stranger Things. De korte flim werd geschoten met de Galaxy S22 Ultra en laat zien hoe krachtig de geavanceerde Nightography camerafunctie is. Of het nu donker of licht is, met Nightography maak je altijd heldere en levendige video’s. Make STRANGER Nights Epic is nu te zien op Samsungs sociale kanalen, vlak nadat seizoen 4 van Stranger Things op Netflix is verschenen.

De korte film biedt met het op Stranger Things geïnspireerde thema een perfect aanknopingspunt om te laten zien welke mogelijkheden de functie allemaal heeft. In seizoen 4 van Stranger Things opent zich ’s avonds een portal naar een vreemde wereld. De S22 Ultra recreëert deze sfeer en laat met een filmisch verhaal zien hoe Nightography precies datgene vastlegt wat anders onzichtbaar was gebleven in het donker.

De nacht episch maken
In Make STRANGER Nights Epic fietst een meisje met een Samsung Galaxy S22 Ultra in haar achterzak naar een feestje bij vrienden thuis, waar ze met z’n allen Stranger Things 4 gaan kijken. Onderweg gaat de video-opname van de telefoon per ongeluk aan. Hierdoor legt ze op beeld vast wat zich achter haar bevindt in The Upside Down-dimensie. Alle verticale scenes zijn gefilmd met de Samsung Galaxy S22 Ultra1.

De korte film toont hoe goed de functie Nightography van de Galaxy S22 Ultra werkt. De camera heeft een 108MP hoofdcamera en een 2.4um pixelsensor met AI. Hierdoor maak je zowel overdag als ’s nachts glasheldere en levendige video’s.

Buitengewone Galaxy-content creëren
Samsung en Netflix werken al langer samen. Eerder dit jaar zetten ze ook andere populaire Netflix-series campagnes op. Toen in januari het tweede seizoen van Emily in Paris begon, kon je als fan bijvoorbeeld een hoofdpersonage op je eigen poster worden (via de actie ‘flip the script’ met de Samsung Galaxy Z Flip 5G). En in februari lieten Samsung en Netflix bij onthulling van de Galaxy S22-serie op Unpacked een korte film zien die was geïnspireerd op Bridgerton. In de komische sketch van 3 minuten proberen tal van innovators de aandacht te trekken van Bridgerton’s Queen Charlotte. Maar alleen Lord Tristar slaagt daarin door een enorm neoklassiek schilderij van een Galaxy S22 Ultra te tonen, dat over 209 jaar klaar is.

Ook in de toekomst zullen Samsung en Netflix blijven samenwerken om interessante content van hoge kwaliteit te maken die mensen aanspreekt.

Na de mei-release van Stranger Things 4 volume one verschijnt de korte film Make STRANGER Nights Epic een dag nadat Netflix de officiële trailer van volume two van het nieuwe seizoen uitbrengt op 1 juli. Bezoek Samsungs YouTube channel om Make STRANGER Nights Epic te zien.

Over Samsung Electronics
Samsung Electronics inspireert mensen en creëert de toekomst met vernieuwende ideeën en technologieën. Wij zijn toonaangevend in de wereld van TV’s, smartphones, wearables, tablets,huishoudelijke apparaten, netwerksystemen, geheugen, systeem-LSI, halfgeleiderfabricage en LED-oplossingen. Het laatste nieuws, artikelen en persmateriaal vind je op Samsungs Newsroom op http://news.samsung.com/nl en onze blogs Explore en Insights.

Over Netflix, Inc.
Netflix is ‘s werelds #1 streamingdienst met 222 miljoen betalende leden in meer dan 190 landen. Het platform toont series, documentaires, bioscoopfilms en mobiele games in tal van genres en talen. Leden kunnen net zoveel kijken als ze maar willen, overal, altijd en zonder reclameonderbrekingen. Het enige wat je nodig hebt, is een op internet aangesloten scherm.

1 Vastgelegd met de Galaxy S22 Ultra. De kwaliteit van de vastgelegde beelden kan variëren, afhankelijk van de omgevingsomstandigheden. Back-pocket filming en de wezens uit Stranger Things zijn in post-productie toegevoegd voor illustratieve doeleinden.