Sana Commerce opent nieuwe kantoren in Wenen en München

Rotterdam, 15 maart 2017 – Sana Commerce zet de internationale uitbreiding voort met de opening van twee nieuwe kantoren in Wenen en München. Drie jaar geleden besloot Sana zich actief te richten op de DACH-regio. Dit resulteerde in een groei van 50 procent, nieuwe klanten en partners – waaronder WP Performance, een fabrikant van automotive-onderdelen. In eerste instantie zullen lokale sales- en marketingteams zich in de nieuwe kantoren vestigen, maar de verwachting is dat de dienstverlening zich snel zal uitbreiden. In 2018 zal de DACH-regio de op een na grootste vertegenwoordiging van Sana-medewerkers omvatten.
De openingen van beide kantoren valt samen de recente vermelding van de Sana op nummer 926 in de Inc. 5000 Europe 2017, de lijst van de snelst groeiende particuliere bedrijven in Europa.
Wenen en München zijn gekozen vanwege hun centrale locaties in deze belangrijke regio voor Sana. De lokale kantoren zullen zorgen voor een betere bereikbaarheid en dienstverlening voor klanten in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.
Integratie ERP-systemen
De DACH-regio is een belangrijk gebied voor e-commerce software-bedrijven door het grote aantal productiebedrijven en groothandelaren. Deze bedrijven maken gebruik van ERP-systemen, zoals SAP en SAP Business One, waarmee Sana’s oplossing voor e-commerce kan integreren. De recente release van het cloud-based Microsoft Dynamics 365 zal naar verwachting ook van grote invloed zijn op de DACH-markt.
Focus op internationale uitbreiding
Sana, waarvan het hoofdkantoor is gevestigd in Rotterdam, heeft een groeistrategie gericht op internationale uitbreiding. Het bedrijf is al goed op weg om zich op de kaart te zetten als internationale speler in e-commerce software met kantoren in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Azië. De Amerikaanse tak kan flinke groeicijfers overhandigen en is hard op weg om de doelstelling ‘de grootste markt in 2017’ te behalen. Daarnaast heeft ook het Verenigd Koninkrijk veel potentie.
Michiel Schipperus, CEO van Sana: “Wij geloven dat snelle groei bereikt wordt door dicht bij klanten en partners te blijven en ze zo lokaal als mogelijk te bedienen. Lokale aanwezigheid zorgt altijd voor de beste resultaten en is de meest logische route voor het opbouwen van sterke partnerships en een gelukkige, loyale klantenkring.”
Over Sana
Sana helpt bedrijven wereldwijd hun volgende stap te maken. Hoe? Door de shortcut naar e-commerce te bieden. Een toekomstbestendige e-commerce oplossing die 100% geïntegreerd is met SAP en Microsoft Dynamics. Onze e-commerce software gebruikt bestaande business logic en data voor krachtige, gebruiksvriendelijke webshops. Zo kunnen bedrijven zich concentreren op het verbeteren van klantenservice, het stroomlijnen van processen en groei van hun verkoop.
Sana is een gecertificeerde Microsoft Dynamics en SAP partner. Met onze innovatieve aanpak en ons solide partnernetwerk laat Sana wereldwijd meer dan 1.200 webshops draaien, van begin tot eind: we hebben de ervaring en expertise in huis om naast onze software ook ondersteunende diensten te bieden zoals online marketing, SEO advies, hosting, design en advies in online betaalsystemen.
Maak uw bedrijf klaar voor de toekomst. Wilt u meer weten? Ga naar www.sana-commerce.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.