Sanoma kiest voor mobiele CRM-oplossing van Acorel

Amsterdam, 2 december 2013 – De accountmanagers van Sanoma zijn vaak onderweg. Met een groot portfolio bestaande uit A-merken, zoals Donald Duck, Libelle, Margriet, Kieskeurig en NU.nl is dat ook niet zo verwonderlijk. Om op elke locatie toegang te hebben tot actuele informatie uit het CRM-systeem, ontwikkelde Acorel met veel succes een iOS-applicatie die dat mogelijk maakt.

Een bedrijf als Sanoma heeft te maken met talloze klanten, elk met eigen contracten, afspraken en contactpersonen. Een goed CRM-systeem is dan onmisbaar. Sanoma gebruikt SAP CRM voor het beheer van al die gegevens. Ondersteuning voor mobiel gebruik had Sanoma nog niet. “Wij zochten een oplossing waarmee we onze medewerkers op locatie en onderweg direct toegang konden geven tot ons CRM-systeem”, vertelt Robert Bilars, Business Consultant CRM bij Sanoma. “Juist op die momenten heb je behoefte aan actuele klantgegevens.”

Handzame app
Acorel ontwikkelde de applicatie als een laagdrempelige, flexibele oplossing om informatie uit het SAP CRM mobiel toegankelijk te maken. Robert Bilars is blij met de app: “Met de Acorel CRM App hebben onze accountmanagers – anytime, anywhere – hun klantgegevens snel tot hun beschikking. De reacties van de eerste gebruikers waren ronduit positief. Met name de mogelijkheid om accountinformatie op elk moment te kunnen bekijken, werd enthousiast ontvangen.” Inmiddels maken tientallen accountmanagers gebruik van de Acorel CRM App. De app is sinds half oktober 2013 in gebruik.

Functionaliteiten
De mobiele applicatie is gebouwd om het de gebruiker makkelijk te maken. De Acorel CRM App opent dan ook met een scherm waarop zoveel mogelijk real-time informatie te zien is. Het toont afspraken en recent gebruikte contacten en accounts. De informatie voor afspraken is een combinatie van de persoonlijke agenda en gegevens uit CRM.
De app heeft een zoekfunctie om de contacten en accounts in het CRM-systeem snel te vinden. Vervolgens kan een gebruiker de gegevens aanpassen of een contact toevoegen aan de favorieten. Een contact kan direct vanuit de app gemaild of gebeld worden. Adressen worden getoond op een kaart.

Ook voor andere organisaties
De app zal in de toekomst ook bij andere klanten ingezet worden. Taco Schallenberg, directeur van Acorel, vertelt enthousiast over de toepassing. “Voor Sanoma maakten we de app geschikt voor het iOS dat draait op de iPhone of iPad. Maar versies voor HTML5, Android en Windows Phone zijn volop in ontwikkeling. Bovendien is de applicatie zo gebouwd dat we er eenvoudig extra CRM-informatie en functionaliteiten aan toe kunnen voegen. En het mooiste is nog dat onze app met behulp van slimme Gateway-technologie, sneller informatie ophaalt dan het CRM-systeem zelf.”

Over Acorel
Acorel is een veelzijdige consultancy partner met een breed spectrum aan diensten op het gebied van SAP CRM, Mobility en Cloud. Acorel heeft een uitstekend trackrecord, up-to-date kennis en loopt voorop in markt. Acorel heeft meerdere mobility projecten succesvol afgerond op het gebied van app development, device management en SAP Mobility oplossingen. Als een van de eersten in Nederland is Acorel betrokken bij een succesvolle implementatie van de Cloud for Sales, de cloud oplossing van SAP. Daarnaast is Acorel als geen ander in staat om sales-, service- en marketingprocessen te verbeteren en te optimaliseren.
www.acorel.nl

Over Sanoma
Sanoma Media Netherlands BV maakt deel uit van de beursgenoteerde Sanoma Group: een media- en educatiebedrijf dat informatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in een groot aantal Europese landen. Met sterke merken hebben zij een stevige marktpositie in alle onderdelen van de mediabranche: publiekstijdschriften, televisiezenders, events, customer media, e-commerce, sites en apps.