Industry Wire

Geplaatst door Proxyclic

Scale-up voor bezoekersbeheer Proxyclick rondt serie A-financiering af van € 3 miljoen

16 november, Brussel, België – Proxyclick heeft zijn serie A-financieringsronde afgerond van € 3 miljoen onder leiding van JOIN Capital, een in Berlijn gevestigd risicokapitaalvennootschap voor startende ondernemingen. Het technologiebedrijf gespecialiseerd in bezoekersbeheersoftware maakt zich op die manier op om miljoenen frontdesks uit te rusten met zijn app. Proxyclick digitaliseert het bezoekersbeheer voor ondernemingen en helpt hen een evenwicht te vinden tussen een hartelijk onthaal en veiligheid. De scale-up kadert de investering in zijn langetermijnvisie om ondernemingen geïntegreerde, slimme ervaringen aan te bieden die toegangscontrole, CRM en vergaderzaalbeheer samenbrengen. Proxyclick kondigt verder ook een functie update aan – de app kan voortaan een bezoeker identificeren door de identiteitskaart te scannen met behulp van een gezichtsherkenningsalgoritme, een functie die ondernemingen gemoedsrust biedt wanneer ze bezoekers binnenlaten. Daarnaast zal de verkoop van Localimus, de activiteit waarmee het allemaal begon in België, voor extra inkomsten zorgen die de groei zullen versnellen.

De ervaring van zakelijke gasten verbeteren

Proxyclick kondigt de afronding aan van zijn serie A-financieringsronde van € 3 miljoen onder leiding van JOIN Capital, een in Berlijn gevestigd risicokapitaalvennootschap voor startende ondernemingen. Proxyclick lanceerde de eerste versie van zijn cloudgebaseerde applicatie voor bezoekersbeheerin 2010 en biedt ondernemingen zo eenvoudige en gebruikersvriendelijke software die bezoekers koppelt aan de persoon die ze bezoeken.

Bezoekersbeheer vormt een grote uitdaging voor ondernemingen die streven naar veiligheid, maar hun bezoekers ook het gevoel willen geven dat ze welkom zijn. Bezoekers worden vaak onderworpen aan frustrerende veiligheidsmaatregelen, zoals het registreren van hun nummerplaat of allerlei papierwerk. Dankzij Proxyclick worden bezoekers echter meteen uit gelijk welke afsprakenkalender aan de software toegevoegd en kan alle aandacht gaan naar het verwelkomen. Bezoekers krijgen een uitnodiging met alle informatie voor een vergadering en kunnen zich bij aankomst aanmelden via een iPad. Hun contactpersoon wordt per sms, e-mail of een van de vele integraties van Proxyclick, waaronder Slack en Skype for Business, op de hoogte gebracht.

Proxyclick maakt de ervaring voor de bezoeker nog aangenamer: werknemers weten dankzij een foto hoe hun bezoeker eruitziet, de bezoeker ontvangt per sms een wificode en er wordt gezorgd voor een toegangsbadge. Proxyclick zal binnenkort trouwens een update lanceren om de identiteitskaart van bezoekers te scannen en zo hun identiteit te bevestigen. Via een gezichtsherkenningsalgoritme zal de functie ondernemingen zekerheid geven over de identiteit van hun bezoekers.

Een vliegtuigmanifest voor gebouwen

Veiligheid is een toenemende bezorgdheid voor ondernemingen, die vaak frustrerende maatregelen invoeren voor hun bezoekers. Proxyclick biedt alle betrokken partijen de mogelijkheid om efficiënt en in vertrouwen met elkaar in contact te komen.

Mark Hill, Strategy & Marketing Director bij Globeship Sodexo: “Sodexo digitaliseert op dit moment zijn frontdeskactiviteiten om zo zijn klanten te helpen hun bezoekers beter te verwelkomen, de gezondheid en veiligheid te bevorderen en de algemene ervaring van de bezoeker naar een hoger niveau te tillen. Sodexo en Proxyclick werken samen om deze doelstellingen te bereiken voor verschillende klanten verspreid over Zuidoost-Azië, Europa en Noord-Amerika.”

Volgens Managing Director Geoffroy de Cooman werkt Proxyclick qua veiligheid als een digitaal vliegtuigmanifest voor kantoorgebouwen: je kunt alle bezoekers bereiken met één sms of bij een evacuatie de aanmeldingslijst opvragen om zeker te zijn dat iedereen het gebouw heeft verlaten. Geen enkele CEO of facilitymanager wil immers ooit het antwoord schuldig blijven wanneer de brandweer vraagt: “Weet u 100 % zeker dat er niemand meer in het gebouw is?”

Naar een geïntegreerde slimme ervaring voor bezoekers

Proxyclick kadert de investering in zijn langetermijnvisie om ondernemingen geïntegreerde, slimme ervaringen aan te bieden die toegangscontrole, CRM, beheer van vergaderzalen, navigatie in gebouwen, parkingbeheer, etc. samenbrengen. Die visie past binnen de sectorale trend om slimme gebouwen te creëren die inspelen op de behoeften van de gebruikers.

Gregory Blondeau, oprichter en Managing Director van Proxyclick: “Onze langetermijnvisie is om ergens te kunnen aankomen zonder een frustrerende procedure te moeten doorlopen. De parking herkent je wagen, de toegangscontrole gaat open, je neemt de lift naar de juiste verdieping, je hebt toegang tot het wifinetwerk en de navigatie in het gebouw leidt je naar de juiste vergaderzaal, waar je favoriete drankje en je contactpersoon je opwachten – en dat alles op een geïntegreerde, slimme manier. We willen dat elke bezoeker zich een vip voelt.”

Tobias Schirmer, partner bij JOIN Capital: “Proxyclick sluit perfect aan bij de focus van JOIN Capital op Europese scale-ups die zich specialiseren in bedrijfstechnologie met een wereldwijd bereik, en is een voorbeeld van de boeiende evoluties in de sector van de property technology (‘PropTech’). PropTech helpt overheden, ondernemingen en mensen om slimme, leefbare gebouwen en steden te bouwen. We kozen ervoor om de deal met Proxyclick te leiden omdat het bedrijf volgens ons op dit moment het beste product heeft op een markt die de komende jaren exponentieel zal groeien.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht