Geplaatst door Schneider Electric

Schneider Electric werkt samen met Brinc om startup oplossingen op basis van IoT en AI een push te geven

Hoofddorp, 25 juni 2019, Schneider Electric, leider in digitale transformatie van energiemanagement en automatisering, heeft een samenwerking aangekondigd met Brinc.
Het Brinc & Schneider Electric Energy & Industrial IoT Accelerator-programma heeft als doel te investeren in ondernemers die de volgende generatie van technologie aan het ontwikkelen zijn en oplossing creëren op het gebied van data-acquisitie, connecties en analyse voor Industry 4.0. IoT-apparaten en platformen zullen nieuwe toepassingen en diensten mogelijk maken in gebouwen, infrastructuur en productie, inclusief de mogelijkheid om automatiseringssystemen te koppelen aan bedrijfsplanningen, agenda’s en lifecyclesystemen van producten.
“We zijn verheugd om samen te werken met Brinc om het volgende disruptieve idee in energie- en industriële automatisering te vinden”, zegt Rodolphe Heliot, VP Business Incubation bij Schneider Electric. “We zijn vooral geïnteresseerd in technologie die de convergentie tussen informatietechnologie (IT) en operationele technologie (OT) versnelt”.
Succesvolle kandidaten ontvangen 125.000 USD, plus Brinc en Schneider Electric coaching en diensten in ruil voor 10% eigen vermogen van de startup. Aanvragen zijn open voor ondernemers van over de hele wereld, maar zij moeten tijdens het programma gedurende 1 maand voor on-site training aanwezig zijn in Hong Kong. De andere 2 maanden van het programma kunnen op afstand worden gedaan. Ondernemers kunnen vandaag al solliciteren, de sollicitaties zijn open tot 10 augustus.
Deze samenwerking maakt deel uit van het Innovation at the Edge-programma van Schneider Electric, dat in start-ups en grote bedrijven investeert, incubeert en met hen samenwerkt om de toekomst van energie te co-innoveren, met al meer dan 40 startende partnerschappen en incubatieprojecten. Ga voor meer informatie naar: https://www.schneider-electric.com/en/about-us/ventures/
Over Schneider Electric
Schneider Electric leidt de digitale transformatie van energiemanagement en automatisering in huizen, gebouwen, datacenters, infrastructuur en industrieën. Met aanwezigheid in meer dan honderd landen, is Schneider de onbetwiste leider in energiemanagement (medium voltage, low voltage en secure power) en automatiseringssystemen. We leveren geïntegreerde efficiënte oplossingen waarbij we energie, automatisering en software combineren. In ons wereldwijde ecosysteem, werken we samen met het grootste partner-, integrator- en ontwikkelaarsnetwerk op ons open platform om real-time controle en operationele efficiëntie te realiseren. We geloven dat onze mensen en partners Schneider tot een succesvolle organisatie maken. Met onze inzet op het gebied van innovatie, diversiteit en duurzaamheid, zorgen wij voor ‘Life is On’; voor iedereen, overal en op ieder moment.
www.se.com/nl/
Over Brinc
Brinc is een wereldwijde venture-accelerator met programma’s in IoT & Connected Hardware, Drones & Robotics, Food Technology en Industrial IoT. Met vestigingen in Hong Kong, China, het Midden-Oosten, Europa en India biedt Brinc ondersteunende diensten en kapitaal om oprichters te helpen snel te evolueren bij het bouwen, lanceren en opschalen van hun bedrijf. Brinc’s diverse portfolio met 79 bedrijven uit 28 landen, is 64% B2B en 36% B2C en is geselecteerd uit meer dan 5.700 aanmeldingen. Een van Brinc’s unieke toegevoegde waarde is het sterke partnernetwerk van meer dan 500 leveranciers en fabrikanten in de Greater Bay regio van China, wat Brinc-teams een uniek voordeel biedt in vergelijking met andere startups. Daarnaast heeft Brinc een strategische samenwerking met een aantal toonaangevende R&D- en distributiebedrijven ter ondersteuning van hun Food Tech-investeringen. Brinc’s investeringen zijn variërend van $ 35.000 – $ 240.000 als onderdeel van zijn programma’s en kan vervolgd worden met tot $ 800.000 aan bijkomend kapitaal van zijn venture-fondsen. Brinc’s zeven versnellers, vijf kantoren en meer dan 70 medewerkers hebben een unieke missie; versnellen van ondernemers die transformeren waar we wonen, wat we eten, hoe we bewegen en hoe we ons voelen.
Brinc.io