SeenThis lanceert creatief platform

SeenThis lanceert creatief platform om prestaties te verbeteren en CO2-uitstoot in digitale reclame te verminderen
Het platform wordt aangedreven door adaptieve streamingtechnologie, met dashboards die de koolstofuitstoot van campagnes bijhouden.
Amsterdam, 9 februari 2023: Het adaptieve streamingbedrijf SeenThis heeft een creatief platform gelanceerd waarmee klanten toegang krijgen tot hun eigen streamingtechnologie om hun eigen creaties te bouwen; de kwaliteit wordt gemaximaliseerd zonder beperkingen van de bestandsgrootte, terwijl de koolstofuitstoot die gepaard gaat met digitale reclame wordt verminderd.
Jesper Benon, CEO bij SeenThis, legt uit: “SeenThis werkt aan een snel en energiezuinig internet dat hogere advertentieprestaties mogelijk maakt op een duurzamere manier. Met ons nieuwe creatieve platform bieden we meer mogelijkheden voor klanten om gebruik te maken van onze technologie om op maat gemaakte, hoge aandachttrekkende advertenties te creëren in enkele minuten – zonder licentiekosten, noch productiekosten. Het combineert prestaties met duurzaamheid: advertenties worden onmiddellijk geladen, aangepast aan het apparaat en de bandbreedte van de kijkers – en dat alles met minder onnodige dataverspilling door alleen datgene over te brengen wat nodig is. Het creatieve platform is een langetermijnproject voor ons en we zullen het aanbod blijven ontwikkelen in overeenstemming met de eisen van deze snel veranderende industrie.”
Adaptieve streaming heeft het potentieel om de distributie en klimaatimpact van digitale content te transformeren en SeenThis zorgt voor een hoger rendement op advertentie-uitgaven op een duurzamere manier dan alternatieve oplossingen. Het versterkt creatieve teams die gebruik kunnen maken van de drag-and-drop technologie en ingebouwde editor om de productietijd te verkorten en de efficiëntie te verbeteren. Tegelijkertijd is het mogelijk om bereikte CO2-reducties te volgen en tegelijkertijd te rapporteren over toezeggingen om duurzamer te adverteren.
Keoni Granger, Design and Creative Manager, Audience Store beschrijft het als ‘zo’n gemakkelijk en nuttig hulpmiddel om te gebruiken’. “Niet alleen zijn we in staat geweest om in-banner video-advertenties te bouwen die er geweldig uitzien – ze presteerden ook erg goed, en het platform biedt ingebouwde rapporten voor elke campagne,” zegt ze.
Het creatieve platform helpt ook om merkconsistentie te verzekeren: klanten kunnen merkactiva zoals lettertypes, logotypes, animaties en kleurenschema’s uploaden om ervoor te zorgen dat ze in overeenstemming zijn met de merkrichtlijnen en in enkele minuten goed presterende advertenties produceren – zonder ook maar één regel code te schrijven.
Dankzij SeenThis technologie, gebouwd op adaptieve streaming, is het mogelijk om mooie, snel ladende advertenties te creëren met de intuïtieve, self-serve editor die display inventory stroomlijnt en CPM’s verhoogt, waardoor klanten hun video’s kunnen omzetten in streamable ads. Lees hier meer over de methodologie en de meting van de carbon footprint.
Voor meer informatie: https://seenthis.co/ouroffer/creative-platform
Over SeenThis:
Sinds 2017 evolueert het Zweedse techbedrijf SeenThis schermervaringen voor iedereen, overal. Met zijn baanbrekende adaptieve streamingtechnologie transformeert SeenThis de distributie en klimaatimpact van digitale content ten opzichte van traditionele technologie. Met miljarden streams geserveerd voor 1000+ merken in 40+ landen, is het bedrijf op een reis om het internet opnieuw vorm te geven – voor goed. De werknemers van SeenThis werken wereldwijd in zeven kantoren en zijn geobsedeerd door het creëren van een echt snel en energie-efficiënt internet. Ga voor meer informatie naar seenthis.co.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.