Geplaatst door Zoomin

Senior Media Executive Aric Austin (ex-Yahoo) wordt Global Head of Business Development bij Zoomin.TV

Amsterdam, 25 februari 2016 – Aric Austin is onlangs toegetreden tot het senior management team van Zoomin.TV met als taak om de internationale activiteiten verder te ontwikkelen. De toetreding volgt op de acquisitie afgelopen zomer van een meerderheidsbelang door het Zweedse Modern Times Group. Aric zal zich richten op twee kernactiviteiten: de continue verbreding van de distributie van Zoomin.TV’s professionele video content naar uitgevers wereldwijd en de ontwikkeling van premium native advertising mogelijkheden waarbij gebruik gemaakt wordt van de voordelen die Zoomin.TV’s video expertise en haar uitgebreide netwerk van YouTube influencers bieden.

Aric werkte als Managing Director bij Media Group One, een premium sales house & video content aggregator en distributeur in München dat in januari 2015 door Yahoo werd overgenomen. Daarvoor richtte hij Fantastic Zero op, het eerste vertical network in Duitsland, dat in september 2010 door Glam Media werd overgenomen. Aric heeft uitgebreide ervaring in de video en media business, waaronder functies bij CarDomain Network in Seattle, Washington, UnderGroundOnline in New York City en MTV Europe in Londen.

“Wij zijn erg blij met de komst van Aric naar Zoomin,” zegt Zoomin.TV COO en medeoprichter Bram Bloemberg, “en zijn uitgebreide ervaring met het groeien en opbouwen van activiteiten in online media vallen perfect samen met onze doelstelling om van Zoomin.TV een vooraanstaande wereldwijde online media speler te maken. Zoomin zal enorm profiteren van Aric’s vaardigheden en achtergrond in ons streven om zowel onze wereldwijde distributie als onze overall media en native advertising business verder te laten groeien.”

“Zoomin.TV is voor mij de ideale plek om mijn ervaring te benutten en echt effect te hebben,” voegt Aric Austin daaraan toe, “en ik ben opgetogen om deel uit te maken van een organisatie die wereldwijd zo snel groeit. Native content en video zijn de toekomst van online advertising en Zoomin.TV zit daar middenin. De investering van Modern Times Group in Zoomin.TV is ook een duidelijk signaal dat het bedrijf de juiste richting is ingeslagen.”