Industry Wire

Geplaatst door IJsfontein

Serious game Smartgate van ACN en IJsfontein wint internationale award

Op vrijdag 22 juli heeft IJsfontein, met SmartGate The Game, de IMA Outstanding Achievement Award gewonnen, in de categorie ‘Airline’. De Interactive Media Awards erkennen de hoogste standaarden wat betreft excellentie in ontwerpen en ontwikkelingen van websites.

De jury van Interactive Media awards beoordeelde Smartgate onder andere op ontwerp, content, kenmerkende functionaliteit en bruikbaarheid. De website van Smartgate werd vooral geprezen wegens de inhoud en bruikbaarheid. IJsfontein ontwikkelde de online serious game voor ACN (Air Cargo Nederland) en Schiphol, in samenwerking met ATOS Consulting.

OVER SMARTGATE THE GAME
Luchthaven Schiphol wil voor vervoerders de meest aantrekkelijke luchthaven worden voor het verplaatsen van goederen. Al het vrachtvervoer dat de luchthaven verwerkt gaat via Schiphol SmartGate Cargo met als doel het creëren van een veilige, innovatieve en ongestoorde luchtvrachtketen. Om de luchtvrachtindustrie en de (toekomstige) gebruikers een beter beeld te geven van hoe dit proces werkt is het SmartGate Learning Centre opgericht waar verdiepende informatie wordt verschaft. Smartgate The Game is hier onderdeel van. Het spelen van het spel levert de speler inzicht in de werking van het ketensysteem, en in de voordelen van het gebruik maken van de diensten van SmartGate Cargo. Tijdens het spel moet de speler het het transport van goederen op de luchthaven verzorgen, vanaf de transporter hal waar de goederen binnenkomen, via de forwarder en de hanlder naar de airline om uiteindelijk per vlucht verscheept te worden.

DOEL VAN SMARTGATE THE GAME
In de game is het doel van de speler om van Schiphol de grootste luchthaven voor vrachtvervoer in Europa te maken, waarbij er gestreden wordt tegen andere luchthavens. Aan de speler de taak om de logistieke keten aan te sturen. Zo moet er aandacht worden besteed aan snelheid en efficiency, betrouwbaarheid en kwaliteit. Hoe beter de keten wordt ingericht volgens deze voorwaarden, hoe sneller en meer pakketten er vervoerd kunnen worden. SmartGate Cargo is webbased en kan gratis door iedereen gespeeld worden op www.smartgatethegame.nl

OVER IJSFONTEIN
IJsfontein wil mensen ontwikkelen door middel van spel en interactie. Dat doet zij op drie manieren. Met interactieve communicatie en educatie voor kinderen en jongeren door middel van games, websites en digiboard-applicaties; met interactieve belevingen in de publieke ruimte, en met serious gaming in organisaties.

IJsfontein heeft ruim 40 medewerkers en werkt voor opdrachtgevers als NTR, CliniClowns, De Nederlandse Museumvereniging, ABN AMRO, Malmberg, ACN, Schiphol en het Groninger Museum.

Met haar interactieve campagnes, serious games games, websites, tools en interactieve exhibits won IJsfontein sinds oprichting in 1997 diverse awards. Van de SpinAward tot de Cinekid New Media Award en van de BAFTA tot de ADCN Lamp.
IJsfontein: Playful Solutions, Serious Communication

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht