Geplaatst door Celonis

ServiceNow en Celonis gaan strategisch partnerschap aan om de manier van werken te herdefiniëren

Amsterdam, 6 oktober 2021ServiceNow en Celonis kondigen een strategisch partnerschap aan dat bedrijven gaat helpen zoveel mogelijk profijt uit hun digitale investeringen te halen. Een succesvolle digitale transformatie is essentieel voor bedrijven om te kunnen floreren in de toekomst. De combinatie van ServiceNow’s low-code workflow platform en de real-time process execution mogelijkheden van het Celonis’ Execution Management System (EMS) helpt organisaties daarbij. ServiceNow maakt verder bekend van plan te zijn ook financieel in Celonis te gaan investeren.

Beide partijen leveren samen oplossingen die gebruikers processen laat identificeren die geschikt zijn voor automatisering. Daarnaast worden er digitale workflows gecreëerd om deze processen te optimaliseren. Samen bieden de bedrijven klanten een beter inzicht in hoe werk door hun organisaties vloeit. Door actie te ondernemen op deze inzichten kan digitale innovatie worden versneld en worden voorspeld hoe er beter kan worden gewerkt.

“Er vindt een enorme innovatie-explosie plaats, nu bedrijfsleiders voor belangrijke keuzes staan die het succes van hun businessmodellen en digitale groei bepalen”, zegt Bill McDermott, CEO van ServiceNow. “ServiceNow en Celonis slaan de handen ineen om bedrijven te helpen met de grootste uitdagingen van deze tijd, zoals knelpunten in processen, integratie-uitdagingen en frustraties van werknemers. De workflow revolutie start, en wij leiden de weg tijdens deze eenmalige kans om werk voor iedereen beter te maken.”

“De winnaars van deze digitale innovatieslag zijn de bedrijven die hun data het best voor ze laten werken”, aldus Alex Rinke, co-CEO en medeoprichter van Celonis. “Dit partnerschap met ServiceNow onderstreept hoe belangrijk data is in de wereld van enterprise software. We maken van Celonis de meest innovatieve en betrouwbare partner van elk team, elke bedrijfsleider en elke organisatie. Data execution transformeert en versterkt elk bedrijf.”

“Celonis en ServiceNow lopen voorop in hun vakgebieden, en we zijn erg enthousiast over de mogelijkheden voor bedrijfsprocessen die ze samen gaan aanboren”, zegt Dr. Matthias Egelhaaf, Head of Digital Solutions bij Siemens GBS. “Bij Siemens GBS waren we een pionier die Celonis toepaste. We hebben positieve resultaten hiervan gezien voor onze processen, en we kijken er nu naar uit om de voordelen van ServiceNow en Celonis te ervaren.”

Volgens Gartner is de markt voor software die hyperautomatisering mogelijk maakt in 2025 zo’n 860 miljard dollar waard1. Toch maximaliseren veel bedrijven de waarde van hun digitale investeringen niet, omdat ze geen inzicht hebben in de gedateerde processen die hun business operations tegenhouden. Om automatisering voor elkaar te krijgen die echt werkt, is begrip van hoe ‘werk’ door een organisatie, door mensen, processen en systemen vloeit, nodig. ServiceNow en Celonis helpen organisaties alle werkprocessen in kaart te brengen en daarna digitale workflows te bouwen die tot beter en efficiënter werk leiden.

Klanten zullen snel knelpunten in hun processen kunnen identificeren en oplossingen kunnen automatiseren die de klanttevredenheid vergroten, tot grotere omzetcijfers leiden en marges verbeteren. Door data execution, automatisering, machine learning, process mining, robotic process automation en low code app development samen te brengen op het Now Platfom en Celonis EMS, hebben klanten de real-time inzichten die ze nodig hebben om snel en continu te hun workflows te blijven verbeteren.

De bedrijven willen in de eerste helft van 2022 hun eerste gezamenlijke oplossing presenteren. ServiceNow en Celonis gaan een strategische go-to-market relatie aan met gedeelde investeringen, gezamenlijke ontwikkelingen, marketing en sales. Bovendien is Celonis van plan ServiceNow te gaan gebruiken voor IT en employee engagement. ServiceNow gebruikt Celonis’ process mining technologieën al binnen de eigen organisatie om knelpunten in interne financiële en sales processen te identificeren.

1 Gartner, Forecast Analysis: Hyperautomation of Enablement Software, Worldwide, Cathy Tornbohm, Fabrizio Biscotti, Rachel Chippendale, March 22, 2021.

Toekomstgerichte uitspraken
Dit persbericht bevat toekomst-statements over de verwachtingen, plannen en intenties voor de toekomst rondom de totstandkoming van een partnership tussen ServiceNow en Celonis. Zulke statements bevatten ook uitingen over verwachte investeringen en prestaties. Toekomst-statements zijn onderhevig aan bekende en onbekende invloeden en worden gevormd op basis van inzichten die incorrect kunnen zijn. Daadwerkelijke toekomstige gebeurtenissen kunnen dus verschillen van wat de toekomst-statements zeggen. Mochten statements op een later tijdstip incorrect blijken, dan heeft ServiceNow niet de verplichting, of de intentie, de toekomst-statements aan te passen en up tot date te brengen. Factoren die invloed hebben op de realisatie van de toekomst-statements zijn onder andere vertragingen en complicaties in totstandkoming van het partnership en onzekerheid of salesprestaties het partnership verantwoorden. Verdere informatie over factoren die invloed kunnen hebben op ServiceNow’s financiële (en andere) resultaten zijn onderdeel van de gegevens die ServiceNow regelmatig beschikbaar stelt aan de Securities and Exchange Commission.

Over Celonis
Celonis gelooft dat elk bedrijf zijn volledige uitvoeringscapaciteit kan ontgrendelen. Het Celonis Execution Management System (EMS) wordt aangedreven door de process mining-kern van het bedrijf en biedt een set van instrumenten, applicaties en een ontwikkelaarsstudio voor zakelijke gebruikers. Dit aanbod helpt bedrijven om miljarden euro’s aan bedrijfsinefficiëntie weg te nemen. Celonis heeft duizenden klanten wereldwijd. Het hoofdkantoor is in München, Duitsland en New York City, VS en het bedrijf heeft wereldwijd 15 kantoren.