ServiceNow officiële Intelligent Platform Partner van Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® Team

Aston Martin Aramco Formula One® Team (AMF1) kondigt ServiceNow aan als de officiële Intelligent Platform Partner van het team. Als het ‘team achter het team’ zal ServiceNow de AMR Technology Campus stroomlijnen op het ServiceNow platform. Het team onthult de ServiceNow-branding op de auto’s tijdens de laatste Noord-Amerikaanse race van het seizoen 2023 – de Grand Prix van Las Vegas.
In een steeds veranderende markt richten organisaties hun digitale investeringen op strategische platforms die een snelle time-to-value bieden. Het Aston Martin Formula One® Team heeft de ambitie om de meest innovatieve race-organisatie te zijn, en kijkt naar platformbedrijven die hen kunnen helpen om op een innovatieve manier te werken en te automatiseren. Door de samenwerking wordt ServiceNow het intelligente platform van het team, dat mensen, processen, data en apparaten met elkaar verbindt.
Aston Martin Formula One® Team bouwt, test en verbetert zijn auto’s en de logistiek tijdens de racedag in de recentelijk gebouwde state-of-the-art AMR Technology Campus in Silverstone. ServiceNow implementeert zijn diensten en technologieën binnen de hele organisatie, waardoor de efficiëntie voor medewerkers toe zal nemen.
“Het ServiceNow-platform ondersteunt organisaties bij het structureel transformeren van hun bedrijfsvoering,” zegt Paul Smith, chief commercial officer bij ServiceNow. “Door tools, services en data te combineren op één platform kan het Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® Team sneller beslissingen nemen en efficiënter werken. We vinden het geweldig om het ‘team achter het team’ van Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® Team te zijn in hun streven om een van de meest technologisch innovatieve sportteams te worden, zowel op als naast het circuit.”
“We zijn heel blij dat we ServiceNow in het team mogen verwelkomen,” zegt Jefferson Slack, managing director, commercial en marketing bij Aston Martin Formula One® Team. “We kijken uit naar de mogelijkheid om gebruik te maken van de functionaliteiten van ServiceNow en het ServiceNow-platform te integreren binnen onze gehele organisatie. Er zijn een aantal interessante mogelijkheden om beide wereldwijde merken onder de aandacht te brengen naarmate onze samenwerking verder vorm krijgt in het F1®-seizoen van 2024.”
ServiceNow helpt Aston Martin Formula One® Team bij het digitaliseren en automatiseren van hun activiteiten op en naast het circuit in de volgende gebieden:
- Het automatiseren van facilitaire en IT-verzoeken van het Aston Martin Formula One® Team om problemen snel en efficiënt op te lossen. Hieronder vallen gezondheids- en veiligheidsincidenten, apparatuurstoringen en self-service informatie, waardoor medewerkers meer tijd hebben om zich te richten op het bouwen van de snelste en technologisch meest geavanceerde F1®-auto’s.
- Het stroomlijnen van de ervaringen van medewerkers op één connected platform, het helpen van het Aston Martin Formula One® Team bij het inwerken van nieuwe medewerkers en het bieden van self-service mogelijkheden om verzoeken in te dienen, informatie op te vragen en vragen te stellen aan meerdere afdelingen en teams. Medewerkers krijgen ook toegang tot het platform via een mobiele app, zodat ze overal verzoeken kunnen doen en incidenten kunnen melden. Ongeacht of ze in de pit staan of op de fabrieksvloer.
- Het verbeteren van de rapportage- en dashboardcapaciteiten van het Aston Martin Formula One® Team met behulp van de visuele data-inzichten van ServiceNow. Dit zal bijdragen aan snellere besluitvormingsprocessen dankzij het identificeren van trends en het prioriteren van ondersteunende initiatieven om de efficiëntie van investeringen te maximaliseren. Zo voldoet het team aan de wettelijke vereisten van de sport, zoals nauwkeurige rapportage van de kostenlimieten.
“Het inzicht dat ServiceNow biedt in het optimaliseren van processen en het integreren van systemen binnen onze organisatie zal ons een waardevolle voorsprong geven. Dit helpt ons om onze nieuwe Technology Campus door te ontwikkelen, met als doel om races te winnen en ernaar te streven op lange termijn het kampioenschap binnen te halen,” zegt Clare Lansley, chief information officer bij Aston Martin Formula One® Team. “Door de samenwerking kunnen we de productiviteit verbeteren en zo de werkomgeving en processen optimaliseren.”
Over Aston Martin Aramco Cognizant Formula One®
Het legendarische merk Aston Martin reed voor het eerst in de Formule 1 in 1959 en keerde in 2021 terug in de sport onder leiding van de Canadese ondernemer Lawrence Stroll. Met een team van gepassioneerde mensen en getalenteerde coureurs – waaronder tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso en de Canadees Lance Stroll – is dit een team met zowel een rijke geschiedenis als een fris perspectief. Samen met de strategische partners brengt het team uit Silverstone nieuwe energie in de sport en is het vastberaden om de gevestigde orde op te schudden en aan de top mee te doen.
Over ServiceNow
ServiceNow (NYSE: NOW) laat de wereld beter werken voor iedereen. Ons cloudgebaseerde platform en onze oplossingen helpen bij het digitaliseren en het verbinden van organisaties, zodat ze slimmere, snellere en betere manieren vinden om werk te laten werken. Op deze manier kunnen werknemers en klanten meer verbonden, innovatiever en wendbaarder zijn. En kunnen we allemaal de toekomst creëren die we ons voorstellen. De wereld werkt met ServiceNow™. Voor meer informatie, ga naar www.servicenow.com.
© 2023 ServiceNow, Inc. All rights reserved. ServiceNow, the ServiceNow logo, Now, and other ServiceNow marks are trademarks and/or registered trademarks of ServiceNow, Inc. in the United States and/or other countries. Other company names, product names, and logos may be trademarks of the respective companies with which they are associated.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.