Industry Wire

Geplaatst door Shoeby

Shoeby zet groei door met nieuwe strategie en positionering: ‘Here for you’

Rosmalen, 20 september 2021.  Met een nieuwe strategie en de positionering ‘Here for you’ zet Shoeby de volgende stap naar verdere groei. Voor het eerst zet het bedrijf daarbij ook binnenkort de stap naar het buitenland. Klanten zijn en blijven in het DNA van het familiebedrijf. Want met een nieuwe standaard voor persoonlijke service wil één van de grootste retailers van Nederland het eerste serviceconcept in de fashion industrie neerzetten. Innovatieve technologie en digitale toepassingen (online én in de winkels): alles is erop gericht om klanten het beste uit zichzelf te laten halen.

40 jaar geleden openden Mieke en John van Deursen de eerste Shoeby winkel in Den Bosch. Inmiddels zijn er ruim 225 winkels in Nederland en wordt de webshop dagelijks 8000 keer bezocht. Op de Shoeby App vinden dagelijks 30.000 klantcontacten plaats. Zoon Mitch en dochter Jill hebben in 2017 de leiding van het bedrijf overgenomen.

Mitch van Deursen, CEO Shoeby: “Vanaf dag 1 staan onze klanten, samenwerken en ambitie centraal in ons bedrijf. Dat blijft zo. Want nu is het tijd om met een nieuwe strategie en positionering een volgende stap te zetten om verder te gaan groeien. In binnen- én buitenland. De ambitie is om onze klanten de beste versie van zichzelf te laten zijn. Met onze collectie, onze persoonlijke stylisten én state-of-the-art technologie. Wij willen de nieuwe standaard zetten voor service in fashion.”

Shoeby creative network

Om deze positionering tot leven te brengen hebben Wisbrun Eastwood en Shoeby een combinatie van bureaus aangetrokken die gezamenlijk de belofte tot leven brengen. Wisbrun Eastwood treedt op als strategisch consultant. HERC tekent voor het campagneconcept. N= Content geeft invulling aan een nieuwe content strategie en Dentsu is voor verantwoordelijk voor de mediastrategie en inkoop.

Strategie focust op persoonlijke service

Wisbrun Eastwood is als eerste ingeschakeld om te helpen met de nieuwe koers. Marc Oosterhout: “We kwamen al snel tot de conclusie dat het in fashion niet heel gebruikelijk is om écht te positioneren. Het is vaak niet meer dan lifestyle. En dat is gek, juist omdat kleding zo belangrijk is voor je zelfvertrouwen. De persoonlijk stylisten van Shoeby kunnen daar enorm van betekenis zijn. Op alle vlakken gaan we deze persoonlijke service uitdragen de komende jaren”

“Kleding gaat niet over je lijf, maar over je hoofd”

De nieuwe merkcampagne focust zich dan ook niet alleen op de kleding, maar meer op de mens: Welcome to the club of Humans. 

Rogier de Bruin, oprichter van HERC en Executive Creative Director: “Welcome to the club of Humans is een uitnodiging om jezelf te zijn, wie je ook bent en tot welke subcultuur je ook behoort. De mens is als soort uniek: we zijn allemaal anders, maar lijken tegelijkertijd erg op elkaar. De verschillen maken ons interessant, de overeenkomsten verbinden ons.”

De campagne is geregisseerd door Femke Huurdeman van het productiehuis CANADA uit Barcelona; een talentvolle regisseur, bekend van muziekvideo’s voor Rosalia en Sigrid en commercials voor Levi’s en Stella McCartney. In de campagne observeert ze, met veel gevoel voor mode, de mens als soort.

Nieuwe standaard voor content en advertising

N=Content ontwikkelde een vernieuwende contentstrategie voor alle social kanalen, waarmee diepgang wordt gegeven aan deze belofte. In de content inspireert Shoeby haar klanten en helpt hen om hun eigen unieke stijl te vinden. Anne Stokvis (Hoofdredacteur N=Content) ontwikkelde een uitgebreide redactieformule die komende jaren sturing gaat geven aan alle content die gemaakt wordt. Komende maanden wordt deze nog verder verrijkt met diverse formats waarin persoonlijke stijl en service centraal staan.

Dentsu is ingeschakeld om de content met een uitgekiende mediastrategie te laden. In binnen- en buitenland. De klanten van Shoeby maken een volledig geïntegreerde customer journey door. De naadloze samenwerking binnen het netwerk en de gecombineerde expertise van media zorgt voor een optimale media-inkoop en strategie.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht