Industry Wire

Geplaatst door Signicat

Signicat introduceert InstantKYC en InstantKYB voor uitgebreide en compliant onboarding

Rotterdam, 18 april 2024 – Signicat, het toonaangevende platform voor digitale identiteitsoplossingen in Europa, kondigt de lancering aan van haar nieuwe producten InstantKYCen InstantKYB. Deze unieke oplossingen betekenen een aanzienlijke vooruitgang op het gebied van identiteitsverificatie, risicobeperking en compliance en bieden één end-to-end oplossing voor zowel KYC- als KYB-onboardingprocessen.
InstantKYC en InstantKYB zijn de eerste KYC- en KYB-oplossingen met vooraf geconfigureerde workflows met best practices op basis van jarenlange ervaring in tal van sectoren, waaronder fintech, financiën en verzekeringen. Ze worden gepresenteerd als kant-en-klare oplossingen die volledig voldoen aan de lokale AML-regelgeving, waardoor het voor bedrijven eenvoudiger wordt om uit te breiden naar andere landen.
InstantKYC onboardt individuen op een compliant manier door hun identiteit vast te stellen en vervolgens de vereiste controles uit te voeren, afhankelijk van het land. InstantKYB verifieert vitale organisatie-informatie zoals het identificatienummer van de organisatie, naam, adres, wettelijke vertegenwoordigers, controllers en UBO’s en voert een basisscreening of een volledige KYC-controle uit, om ervoor te zorgen dat het veilig is om zaken met hen te doen.
“Een van de extra functies van InstantKYC en InstantKYB is de mogelijkheid om fraude vroegtijdig op te sporen. In een tijdperk waarin fraude toeneemt, willen we bedrijven in staat stellen frauduleuze actoren vroeg in het onboarding proces te identificeren en te verwijderen, waardoor risico’s, kosten en verliezen worden geminimaliseerd”, zegt Thijs Vink, Chief of Continental Europe bij Signicat. “We hebben flows gescand en gebouwd op basis van de vereisten in de Nederlandse AML Uitvoeringsregeling Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme. Dit op basis van andere Europese regelgeving om het bedrijven makkelijker te maken compliant te zijn en hun activiteiten gemakkelijk uit te breiden”, voegt hij eraan toe.
Met deze oplossing biedt Signicat risicoscoring als onderdeel van het proces, waarbij verschillende kenmerken van de eindgebruiker zorgvuldig worden geëvalueerd om eventuele frauduleuze patronen in de vroege stadia van het onboardingproces te detecteren. Als er tijdens dit proces indicatoren met een hoog risico worden gevonden, wordt de onboarding onderbroken. Zo wordt voorkomen dat een klant een proces doorloopt dat op voorhand niet voldoet aan de vastgestelde veiligheidseisen.
“KYC- en KYB-processen zijn complex omdat je een evenwicht moet vinden tussen nalevingseisen, zoals het verkrijgen van de juiste klantgegevens, en gebruikerservaring, of ervoor zorgen dat de klant niet wordt afgeschrikt. Bovendien wil je onnodige kosten vermijden”, zegt Thomas Osinga, Tribe Lead Onboarding & Orchestration bij Signicat. “Met deze nieuwe ‘Instant’-workflows kun je de beste KYC- en KYB-praktijken voor verschillende landen hergebruiken. Ze bevatten de ‘best practice’ methodes voor identiteitsverificatie op afstand en validatie van gegevens in externe registers per land, gecombineerd in een kant-en-klaar proces. Zoals de naam al zegt, betekent ‘Instant’ dat ze onmiddellijk kunnen worden gebruikt”, voegt hij eraan toe.
Deze producten bieden een efficiënte integratie met een groot aantal leveranciers via een enkele API, waardoor toegang wordt verkregen tot een enorme database van gegevenspunten zonder omslachtige processen. Met internationale dekking in verschillende rechtsgebieden hebben bedrijven één partner voor naadloze naleving van lokale AML-regelgeving, waardoor ze sneller op de markt kunnen komen en een voorsprong op de concurrentie kunnen nemen.
InstantKYC en InstantKYB richten zich op bedrijven in gereguleerde en niet-gereguleerde sectoren die risicobewustzijn willen integreren in hun onboardingprocessen, de automatisering willen verbeteren en internationale expansiestrategieën willen stroomlijnen via vereenvoudigde workflows.
InstantKYC is beschikbaar in Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken, Nederland, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, terwijl InstantKYB beschikbaar is in Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken en Nederland. Signicat is van plan om deze oplossingen binnenkort uit te breiden naar andere landen, zodat ze ook buiten de huidige markten beschikbaar zijn. Daarnaast biedt Signicat integratie met haar Case Manager oplossing om resultaten naadloos te visualiseren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht