Industry Wire

Geplaatst door SimpliVity

SimpliVity krijgt zicht op white space met externe marktinformatie van Computer Profile

Breda, 18 mei 2016 – Om de stijgende lijn in omzet te behouden, heeft SimpliVity, leverancier van hyperconverged infrastructuuroplossingen, haar marktinformatie uitgebreid met de database van Computer Profile, strategisch marketingpartner voor ICT-bedrijven. Door deze aanvulling beschikt SimpliVity nu over gedetailleerde gegevens van hun white space, prospects die ze voorheen niet kenden. De samenwerking werpt zijn vruchten snel af; de leverancier heeft inmiddels honderd nieuwe gekwalificeerde leads in beeld om op te volgen.

Naast het uitbreiden van markt- en doelgroepinformatie om nieuwe business aan te boren, helpt de verrijkte database ook bij het optimaliseren van de telemarketing. De DMU (Desicion Making Unit) van (potentiële) klanten is door Computer Profile in kaart gebracht en de data wordt continu ververst en aangevuld. Hierdoor beschikt SimpliVity altijd over de laatste status, van contactgegevens en contractduur tot klantbehoeften. Dit stelt de telemarketeers in staat snel met de juiste persoon in contact te komen en in te spelen op kansen.

Nick Deen, Marketing Manager Northern Europe bij SimpliVity: “Om ervoor te zorgen dat de zaken goed blijven gaan, is het natuurlijk essentieel om nieuwe prospects in beeld te brengen. We hadden al een eigen database, maar de vijver om uit te vissen werd steeds kleiner. Door een samenwerking met Computer Profile te starten, hebben we een schat aan nieuwe potentiële klanten in kaart gebracht. De experts van Computer Profile definiëren de prospects waarvan zij denken dat ze interessant voor ons zijn en adviseren ons voortdurend over de kans op succes in verschillende markten en doelgroepen. Vervolgens kan onze telemarketing aan de slag met de verkregen leads en nieuwe business genereren. Dit heeft nu al geresulteerd in een conversie van 10 procent.”

Michiel Alkemade, Managing Partner bij Computer Profile: “Data is de basis voor succes. Organisaties die een up-to-date en gedetailleerd inzicht hebben in de markt, zijn beter in staat bedrijfsgroei te realiseren. Het komt echter helaas nog vaak voor dat dit inzicht ontbreekt, waardoor bedrijven slechts een deel van hun ‘addressable market’ afdekken. Doodzonde, want het groeipotentieel ligt vaak veel hoger. Door het end-to-end leadgeneratieproces, van de segmentatie en uitvoer van marktanalyses tot het draaien van effectieve marketingcampagnes, te baseren op kwalitatieve data, kunnen bedrijven zoals SimpliVity de totale markt bereiken en het onderste uit de kan halen.”

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht