Industry Wire

Geplaatst door MeervoorMamas.nl

Sinterklaas verrassend ouderwets als het op shoppen aankomt

Eindhoven, 12 november 2018 – In tegenstelling tot de trend dat er steeds meer online wordt gekocht, koopt slechts 12% van de jonge moeders met kinderen van nul tot en met vier jaar Sinterklaascadeautjes voornamelijk online in webshops. Dat blijkt uit het Grote Sinterklaasonderzoek 2018 van MeerVoorMamas.nl, het online platform voor jonge moeders in Nederland. De moeders met kinderen in de leeftijd van nul tot en met vier jaar gaan liever naar de fysieke winkels om te shoppen voor Sinterklaas. Bijna 24% van de bijna 9.000 respondenten geeft aan voornamelijk offline in de winkelstraat de cadeautjes te kopen.

Met Het Grote Sinterklaasonderzoek 2018 doet MeerVoorMamas.nl onafhankelijk onderzoek naar de viering van Sinterklaas bij gezinnen met kinderen in de leeftijd van nul tot en met vier jaar oud. Het onderzoek is afgelopen week online verspreid naar 100.000 moeders. Hiervan vulden bijna 9.000 respondenten het onderzoek volledig in. Uit het onderzoek blijkt dat bijna 94 procent van de respondenten dit jaar Sinterklaas viert. Dat is aanzienlijk meer dan de 59% van de respondenten die aangeeft Kerst met cadeautjes te vieren. 90 procent van de ouders geeft maximaal 100 euro per persoon uit aan Sinterklaascadeautjes. Speelgoed en snoepgoed zijn verreweg de populairste Sinterklaascadeautjes bij gezinnen met jonge kinderen.

Voor wat betreft het moment van shoppen blijkt dat de moeders van jonge kinderen de inkopen over het algemeen goed plannen. Minder dan 8% geeft aan vooral op het laatste moment de Sinterklaas inkopen te doen. Bijna 50% van de respondenten van Het Grote Sinterklaasonderzoek 2018 geeft aan in oktober al te starten met inkopen, als de aanbiedingen beginnen. Iets meer dan 22% gaat shoppen op het moment dat de Sint echt in het land is, ongeveer half november.

“We zien een aantal verrassende uitkomsten in het onderzoek. Zo hadden we zelf gedacht dat meer moeders pas in november zouden starten met hun inkopen. En ook het feit dat er voor het kopen van Sinterklaascadeautjes nog steeds veel offline wordt gewinkeld vonden we een opvallende uitkomst. Goed nieuws voor winkeliers, dus. Blijkbaar is Sinterklaas nog verrassend ouderwets als het op shoppen aankomt.” aldus Margot Wit, hoofdredacteur van MeerVoorMamas.nl.

Over het Grote Sinterklaasonderzoek 2018
MeerVoorMamas.nl deed de afgelopen dagen onafhankelijk onderzoek naar de viering van Sinterklaas bij gezinnen met jonge kinderen (gezinnen met kinderen in de leeftijd van nul tot en met vier jaar). Aan het onderzoek met in totaal 16 vragen deden bijna 9.000 moeders mee.

Over MeervoorMamas.nl
MeerVoorMamas.nl is hét platform voor en door jonge moeders in Nederland. Dagelijks bezoeken duizenden moeders het platform met interessante artikelen, tips en nuttige info voor zwangere vrouwen en jonge moeders.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht