Industry Wire

Geplaatst door gracious

Smart device merk OPPO kiest gracious als lead digital agency voor de Nederlandse markt

‘s-Gravenhage, 23 augustus 2021 — Na een uitgebreid pitchproces met diverse toonaangevende agencies heeft OPPO, één van de meest innovatieve en toonaangevende smart device merken ter wereld, gekozen voor gracious als lead digital agency voor de Nederlandse markt met als doel om OPPO, zowel on- als offline, onder de aandacht te brengen bij Nederlandse consumenten en zo hun naamsbekendheid en marktaandeel te vergroten. gracious is als strategisch partner aangewezen om, onder andere, de (digital) marketing strategie verder uit te rollen en de positionering van OPPO binnen de Nederlandse markt te versterken.

Synergie creëren
Volgens Uri Glibota, gracious’ CCO, zijn de eerste stappen gezet en wordt het eerste kwartaal plan binnenkort gelanceerd. “Synergie creëren tussen verschillende inzetbare marketingkanalen; dat is onze focus. We willen de impact vergroten, daardoor het resultaat verhogen en dit zonder OPPO’s authentieke merkwaarden uit het oog te verliezen.”

Julia Verwijs, Digital Manager bij OPPO, over de samenwerking: ‘’Met onze innovatieve smart devices richten we ons bij OPPO op het duurzaam verbeteren van het dagelijkse leven van gebruikers. Ons verhaal willen we dan ook, zowel on- en offline, delen met zoveel mogelijk Nederlandse consumenten. Tijdens de pitch heeft gracious ons laten zien dat ze op creatief vlak weten te verrassen. We kijken er dan ook naar uit om samen met hun mooie stappen te zetten voor OPPO op het gebied van content, campaigning, advertising en meer. Op naar een prettige samenwerking!”

Kansen benutten
OPPO is sinds de globale merklancering in 2004 snel uitgegroeid naar dé smart device-pionier in meer dan 40 landen en regio’s. Ook in Nederland heeft OPPO flink aan de weg getimmerd sinds het bedrijf in 2018 zijn Nederlandse deuren opende. Met zijn uitgebreide (5G-)smartphone aanbod, waaronder de premium Find X-series, allround Reno-series en krachtige A-series, heeft het merk inmiddels ook innovatieve IoT-producten gelanceerd, zoals smartwatches en draadloze headphones.

Kansen benutten, groei bevorderen en trouw blijven aan het creëren van innovatieve smart devices; dat is waar OPPO voor staat. Met de gebruiker centraal, zal het merk blijven investeren in research en development rondom slimme technologie en het toegankelijk maken van toekomstige innovaties.

Ook werkt OPPO, met oog op digital creators, al jaren samen met gerenommeerde merken en is het merk onder meer bekend van Roland Garros, FC Barcelona, Wimbledon en Lamborghini. Eerder strikte zij voetballers Neymar en Mohamed Salah voor productlancering campagnes. In Nederland herken je OPPO mogelijk van samenwerkingen met bijvoorbeeld The Voice of Holland, FC Utrecht en Moco Museum.

De basis is gelegd. Nu de prachtige taak aan gracious om, samen met OPPO, dit innovatieve merk binnen Nederland naar de next level te brengen!

Over OPPO
OPPO is een wereldwijd toonaangevend smart device merk. Sinds de lancering van OPPO’s eerste smartphone – “Smiley Face” – in 2008, is OPPO onophoudelijk op zoek naar de perfecte synergie tussen design en innovatieve technologie. Vandaag de dag biedt OPPO een breed scala aan slimme producten, met onder andere de Find en Reno smartphone series. Naast innovatieve smartphones en IoT-producten biedt OPPO zijn gebruikers het zelf-ontwikkelde ColorOS-besturingssysteem voor een ultieme gebruikerservaring.

Meer dan 40.000 werknemers binnen OPPO werken toegewijd aan het creëren van een beter leven voor consumenten over de hele wereld. Momenteel is OPPO actief in meer dan 40 landen en regio’s, met wereldwijd zes onderzoeksinstituten en vijf R&D-centra, evenals een International Design Center in Londen.

Over gracious
Wij zijn geen leverancier; wij zijn jouw partner. Als full-service digital agency kijken wij mee met de klant. Onze service stopt niet bij de vraag van de klant; wij kijken naar the bigger picture and werken samen op basis van co-creatie. Gedreven, pragmatisch en passievol; onze focus is om samen het rendement en de user experience naar the next level te tillen. Wat wij doen op dagelijkse basis? Simpel. We’re building awesome brands, met een 360 approach van concept tot marketing en van design tot development.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht