Geplaatst door Smart Internet Media

Smart Internet Media winnaar FD Gazellen 2018

Een omzetgroei van minimaal 20% over 3 jaar en het laatste jaar winstgevend afsluiten. Het waren twee belangrijke eisen om in aanmerking te komen voor de FD Gazellen Award. Eisen waaraan Smart Internet Media uit Hilversum met gemak voldoet. Resultaat: de FD Award voor één van de snelste groeiende bedrijven van Nederland.

Niet alleen qua omzet, ook qua klanten en personeelsbestand groeide Smart Internet Media de afgelopen jaren enorm. Waar het bedrijf in 2003 begon met een paar mensen op het thuisadres van CEO Robin Freyer, staat nu een volwaardig internetmarketingbureau in Hilversum met ruim 30 FTE. En ook qua klantenbestand wist Smart Internet Media ook snel uit te dijen. Steeds meer grote bedrijven en zelfs multinationals weten het bureau te vinden voor zoekmachineoptimalisatie en andere onlinemarketingdiensten.

Te danken aan onze mensen
Smart Internet Media is één van de grondleggers en marktleider van zoekmachinemarketing- en optimalisatie in Nederland. Inmiddels dus ruim 30 man sterk. ‘Daar zijn we ontzettend trots op’, zegt Robin Freyer. ‘En niet alleen op onze “eigen” mensen trouwens. We hebben ook veel te danken aan de freelancers waar onder tekstschrijvers die zich aan ons verbonden hebben. Ook hun ondersteuning hebben we keihard nodig om de beste resultaten te behalen voor onze klanten.’

Stimulans om door te zetten
Eigenaar van Smart Internet Media Robin Freyer verwacht de komende jaren een verdere groei. ‘Met de aankomende aanstelling van Bas de Goeje als nieuwe CEO is er weer frisse energie om door te groeien. Zowel kwalitatief als kwantitatief. Want groeien is leuk, maar uiteindelijk moeten vooral onze klanten daarbij gebaat zijn.’ Bas de Goeje: ‘In Hilversum zitten we voorlopig helemaal op onze plek. Lekker centraal in het land, met een ruim kantoor waar ruim voldoende extra bureaus in passen. Nu zijn we vooral heel blij met de erkenning van het Financieel Dagblad in de vorm van de FD Gazellen Award. Een stimulans voor ons om toe te werken naar de volgende.’