SmartAgent en MarketResponse samen verder als SAMR

Leusden, 20 april 2015 – Marktonderzoekbureaus SmartAgent en MarketResponse gaan vandaag samen verder onder de naam SAMR. De nieuwe organisatie gaat zich profileren als ‘marktvinder’ en creëert daarmee een nieuwe categorie: het tastbaar maken van kansen voor opdrachtgevers. De identiteit wordt ondersteund door een nieuwe huisstijl en bijpassende diensten.
SAMR is het antwoord op ontwikkelingen in de markt. Paulien Schieven, Director Sales & Marketing bij SAMR: ‘Door het accent te verleggen van data verzamelen naar data slim toepassen, spelen we in op fundamentele veranderingen in de markt. In onze ervaring was de grootste uitdaging voor bedrijven om informatie te krijgen over de markt en hun klanten. Die is nu vaker al voor handen. De juiste data vinden en combineren voor het juiste doel en omzetten in bruikbare toepassingen, daar liggen tegenwoordig kansen voor organisaties. En dat is precies waar we ons in specialiseren.’
Nieuw domein: marktvinden
In de aanloop naar de samenvoeging zijn diensten toegespitst op het nieuwe domein. Schieven: ‘We hebben toegewerkt naar een bredere benadering van onze klantvraagstukken. Dat houdt in dat diensten zijn ingericht op het vinden en aanreiken van kansen en dat er meer nadruk ligt op het inspireren in plaats van het informeren van de klant. We gaan van marktonderzoekers naar marktvinders.’
Over SAMR
SAMR bestaat sinds april 2015 en komt voort uit de samenvoeging van onderzoeksbureaus SmartAgent en MarketResponse. Via de inzet van het, door SAMR ontwikkelde, perspectief model vindt SAMR kansen in de markt. SAMR werkt voor vooraanstaande Nederlandse bedrijven in diverse branches, waaronder voor A-merken binnen de financiële dienstverlening, retailsector, energiesector, zakelijke dienstverlening, overheid, wonen en vastgoed. SAMR is gevestigd in Leusden en telt 60 vaste medewerkers en een Associate Partner netwerk.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.