Industry Wire

Geplaatst door Pondres

#SMO_12: Pondres Social Media Onderzoek 2012 is uit!

Het tweede Pondres Social Media Onderzoek is afgerond. In 2010 onderzocht Pondres in samenwerking met MWM2 de stand van zaken en peilde tevens de verwachtingen voor social media binnen het Nederlandse bedrijfsleven. De 0-meting van Nederland en social media. Het tweede onderzoek geeft antwoord op vragen rond de strategische inzet van social media, welke media worden ingezet en welke doelen ermee bereikt moeten worden.

Opvallende uitkomst is dat marketingbudgetten niet verhogen maar het aandeel van social mediabestedingen wel stijgen. We constateren ook een verschuiving binnen de nagestreefde doelen zoals bijvoorbeeld de groei van communityvorming en zoekmachinepositie. Het onderzoek maakt duidelijk dat social media nog steeds jong is. Grote bedrijven vinden zich daarbij nogal onervaren.

De sociale media die worden ingezet zijn in volgorde van belangrijkheid Twitter, Facebook en LinkedIn. Interessant is de verwachting in 2012 voor Google+, online video en weblogs. Behalve een duidelijke groeiverwachting, lijkt de inzet ervan heel helder: kennisdeling.

Voor het tweede Pondres Social Media Onderzoek benaderde Pondres de marketeers van 617 Nederlandse bedrijven. Met een vragenlijst over het gebruik van social media, strategie en de verwachtingen voor de toekomst. Zowel kleine, middelgrote als zeer grote (meer dan 17.000 medewerkers) bedrijven zijn in het onderzoek meegenomen.

Het onderzoek bekijken of aanvragen: www.socialmedia-onderzoek.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht