Snap en de LEGO Group brengen gezamenlijke AR-experience naar Londen

Vandaag introduceren Snap en de LEGO Group een Augmented Reality (AR) Lens-ervaring ter gelegenheid van de 90e verjaardag van het speelgoedmerk. Met de AR-ervaring kunnen Snapchatters en LEGO-fans levensgrote LEGO-modellen in een kermis- en achtbaanthema op de gebouwen van Centraal-Londen bouwen.
De Lens viert hoe LEGO negen decennia lang verbeelding en eindeloze creativiteit heeft ontketend. Daarnaast biedt de Lens Snapchatters een nieuwe manier om zich creatief te uiten met LEGO stenen in Augmented Reality.
Door simpelweg de LEGO Snapcode te scannen of de Lens te vinden via het LEGO profiel kunnen Snapchatters, mits ze in Londen zijn, met Snap’s City Landmarker-technologie in de vrolijke wereld van LEGO springen.
Via de Snap-camera worden gebouwen en straten in Londen omgetoverd tot een speciale AR-kermis, waarin Snapchatters overal LEGO-attracties zoals reuzenraden, achtbanen en kleurrijke LEGO-creaties kunnen plaatsen.
Het is voor het eerst dat de AR-creaties van Snapchatters tot wel een jaar lang te zien zullen zijn. Snapchatters kunnen hun eigen LEGO-wereld bouwen, vervolgens de Snapchat-app afsluiten en deze op ieder gewenst moment weer bekijken, waarbij de LEGO modellen op precies dezelfde plek blijven staan als waar ze geplaatst waren. Voor extra bouwplezier kun je nieuwe modellen verwijderen, vervangen en toevoegen, wanneer je maar wilt.
Lea Sandell, Global Social Media Strategy, de LEGO Group: “We zijn erg enthousiast over onze samenwerking met Snap om het plezier van creëren met LEGO met nog meer mensen te kunnen delen. Spelen met LEGO draait om onbeperkte creatieve mogelijkheden. We zijn dan ook verrukt van het idee dat het samenvoegen van nieuwe, baanbrekende technologie en het klassieke LEGO-steentje – de kern van alles wat we doen – in deze gloednieuwe ervaring tot leven komt.”
De LEGO AR-ervaring is live in Centraal Londen en zal alleen toegankelijk zijn voor mensen van 13 jaar en ouder. Snapchat bereikt meer dan 90% van de 13 tot 24 jarigen in Nederland en wordt gezien als het gelukkigste platform in vergelijking met andere apps.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.