Geplaatst door Pegasystems

Soepele selfservice-ervaringen via elk kanaal met workflow-integraties van Pega

Pegasystems heeft een aantal nieuwe features aangekondigd voor het Pega Platform™ om nog eenvoudiger selfservice-workflows op te kunnen nemen in elk front-end kanaal. De functionaliteiten zijn gebaseerd op Pega’s open architectuur. Hierdoor kunnen IT-afdelingen snel en eenvoudig aan de groeiende vraag naar selfservice-oplossingen voldoen.

Volgens de 2022 Gartner® Customer Service and Support Priorities Poll (1), vindt 74% van de respondenten het realiseren van een soepele customer journey op (self)servicekanalen ‘belangrijk’ of ‘heel belangrijk’. Dit blijkt in de praktijk makkelijker gezegd dan gedaan, omdat de meeste organisaties een mix van op zichzelf staande (silo) technologieën gebruikt. Een voorbeeld: een selfservice-applicatie bouwen voor het (online) doorvoeren van een adreswijziging, klinkt eenvoudig. Toch weet iedere softwareontwikkelaar die back-endsystemen integreert met web- of mobiele kanalen, hoe complex de werkelijkheid is.

“De meeste organisaties hebben niet voldoende IT-middelen om de eisen en wensen vanuit de markt bij te houden voor hun digitale transformatie initiatieven”, zegt John Huehn, general manager customer service & sales automation bij Pega. “Pega richt zich daarom op eenvoudige integratie van back-endprocessen met front-endkanalen. De nieuwe functies breiden deze integratiemogelijkheden verder uit voor een betere ervaring van zowel klanten als medewerkers.”

Met de nieuwe en verbeterde integratie van Pega wordt het implementeren van dit soort selfservice-mogelijkheden eenvoudiger. Er is minder tijd nodig voor applicatieontwikkeling. Het gebruik van een en hetzelfde low-code platform voor het beheren van meerdere typen front-end interfaces vereenvoudigt de integratie tussen front-end en back-end applicaties. Wanneer een workflowelement in de back-end verandert, werkt Pega die wijzigingen bij in alle relevante front-endkanalen. Dit betekent voor IT-afdelingen minder onderhoud en voor gebruikers een consistente ervaring.

De functionaliteiten bieden voordelen zoals:

Snellere UX-prestaties dankzij verbeterde Pega DX APIs – Pega DX APIs zijn de kerncomponenten die voor optimale ervaringen zorgen wanneer de in Pega ontwikkelde workflows in klantgerichte front-end kanalen worden geplugd. Als onderdeel van Pega Platform 8.7, zorgt de nieuwste versie van Pega DX API’s voor sneller presterende gebruikersinterfaces, met minder gegevensoverdracht en eenvoudige authoring-mogelijkheden.

Meer keuzevrijheid in front-end frameworks – Ontwikkelaars die hun favoriete front-end-frameworks gebruiken, moeten vaak hun eigen componenten bouwen om ze te kunnen koppelen aan back-end-systemen en ook om de look & feel van de website te behouden. Pega biedt een orchestration-laag met vooraf gebouwde componenten die zijn ontwikkeld op populaire front-end frameworks. Op Pega Marketplace zijn nieuwe en vernieuwde software development kits (SDKs) voor Angular, React, en Web Components beschikbaar.

Makkelijker inbedden workflows in apps en websites – Lowcode-ontwikkelaars kunnen met de nieuwe Pega Web Embed de Pega Platform-workflows snel in apps of sites doorvoeren. Pega Web Embed genereert automatisch webcomponenten die via eenvoudige drag en drop mogelijkheden op bestaande webpagina’s kunnen worden neergezet. Dit bespaart veel ontwikkeltijd en het schrijven van code voor selfservice use-cases is vrijwel niet meer nodig.