Solza wil online vloerenmarkt veroveren

Het gloednieuwe bedrijf Solza stort zich op de Europese vloerenmarkt. Het jonge bedrijf runt sinds december zowel een fysieke winkel in Alphen aan den Rijn als een webshop met PVC, laminaat en parket. Afgelopen weekend was de feestelijke officiële opening door Dennis Mulder, oud TV-presentator van het programma Eigen Huis & Tuin.
De 29 jarige directeur Jorik van der Heide vertelt: ,,Door mijn vorige baan heb ik heel veel kennis en ervaring met (web)winkels in home and garden. We hebben nu de Nederlandse webshop van Solza in grote lijnen klaar staan. Daar komt volgende maand al de Duitse en Franse variant bij. Het woord Solza komt ook van het Franse woord voor vloeren, dat vond ik meteen een fijne, frisse term. Daarnaast hebben we ook een fysieke winkel in Alphen aan den Rijn om ook echt feeling met de klant te houden. Men wil iets als een vloer vaak even met eigen ogen zien en voelen. Ook kiezen veel mensen om eerst online een proefmonster aan te vragen. Het assortiment willen we naast binnenvloeren ook uitbreiden met trapbekleding en wandbekleding. Zo zijn we reeds gestart met Akupanel wandpanelen, de trend van verticale latten met zwart vilt er achter. We willen echt een totaalshop zijn voor vloeren en aanverwanten van uitsluitend de betere merken.”
Solza BV werkt nu met 4 man personeel en mikt op een 6 cijferige omzet in 2023.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.