Somention bereikt 1,5 miljoen mensen via social media tijdens Redhead Days

Breda, 7 september 2016 – Het event ‘Redhead Days’ trok het afgelopen weekend meer dan 40.000 bezoekers uit binnen- en buitenland naar Breda, uit meer dan 80 verschillende landen. Social agency Somention, dat onlangs een kantoor opende in de Brabantse stad, ondersteunde de organisatie 4 dagen lang met content en webcare voor Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat.
Recordaantallen
Somention deed live verslag gedurende het festival van de highlights middels Facebook Livestream. Daarbij was het hoogtepunt de fotoshoot waar ruim 1800 roodharigen bij het centraal station vanuit hoogwerkers werden gefotografeerd. De livestreams van de fotoshoot alleen al waren goed voor meer dan 100.000 unieke weergaven, 700 shares, 500 comments en 3500 likes. Ook ging er een foto viraal tijdens de jaarlijkse Redhead Days Pubcrawl, die genomen werd buiten een Irish Pub. De foto werd massaal gedeeld. De Redhead Days zorgde tijdens het weekend voor een organisch bereik van meer dan 1,5 miljoen mensen. Het aantal likes op Facebook evenaart inmiddels het aantal likes op de Facebookpagina van festival Lowlands.
Webcare
Het Somention webcareteam zocht actief interactie met de Redhead Days community tijdens het 4-daagse evenement. De community bleek zeer actief op Facebook, Twitter en Instagram, en zelfs Snapchat-medewerkers werden ingevlogen om verslag te doen van het festival. Met de online monitoring-tool OBI4wan zorgde Somention ervoor dat niet alleen in Breda, maar ook in de rest van de wereld aandacht werd gegenereerd voor het festival. Dit leidde tot een wereldwijde betrokkenheid bij het festival voor roodharigen.
De organisaties van Redhead Days en Somention kijken terug op een geslaagd evenement en een succesvolle samenwerking. Bart Rouwenhorst, festivaldirecteur: “We hebben de samenwerking als prettig, professioneel en vooral heel inspirerend gevonden. De persoonlijke inzet van de Somention medewerkers was groot, alles werd in goed overleg gepland en opgepakt en de resultaten waren echt verbluffend.” Somention heeft de organisatie een uitgebreide social media adviesrapportage aangeboden om de komende edities wederom tot een social succes te kunnen brengen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.