Geplaatst door Sophos

Sophos lanceert Intercept X for Mobile

Oxford, 14 januari 2020 – Sophos (LSE: SOPH) lanceert Sophos Intercept X for Mobile. Hierin zijn nieuwe beveiligingsmogelijkheden voor Chrome OS-apparaten en verbeterde beveiliging tegen mobiele dreigingen voor Android en iOS-apparaten opgenomen.

Sophos heeft ook het onderzoek Fleeceware Apps Persist in de Play Store gepubliceerd met nieuwe bevindingen over Fleeceware-applicaties die zich in gratis of goedkope apps bevinden. Fleeceware werd voor het eerst door SophosLabs op Google Play in september 2019 ontdekt en blijft een blok aan het been. Zo rapporteerde Google over meer dan twintig nieuw ontdekte applicaties en bijna 600 miljoen installaties.

“Fleeceware en andere kwaadaardige app-ontwikkelaars lopen over een zeer dunne lijn om zo te voorkomen dat appstore-regels worden overtreden. Onethisch gedrag, maar niet illegaal”, zegt Dan Schiappa, chief product officer van Sophos. “Mogelijk nog zorgwekkender zijn de sluikse cybercriminelen die zich onder de radar steeds meer op mobiele toestellen richten om aanvallen uit te voeren voor financieel gewin of om bedrijfsnetwerken binnen te komen. Geen enkel mobiel apparaat is immuun, en daarom rekenen cybercriminelen op onbeschermde apparaten en niet-gepatchte oneffenheden om aanvallen uit te voeren. Intercept X for Mobile beschermt tegen risicovolle applicaties en kwaadaardige inhoud om zo (bedrijfs)data op mobiele apparaten veilig te houden.”

Gebruikmakend van dezelfde deep learning anti-malwaretechnologie die wordt gebruikt in Intercept X voor Windows, macOS en server beschermt Intercept X for Mobile gebruikers, hun toestellen én hun data tegen bekende en tot voorheen onbekende mobiele bedreigingen.

Device Security: Intercept X for Mobile bewaakt en waarschuwt gebruikers en IT-beheerders continu op tekenen van mogelijk compromis, zodat ze snel en automatisch problemen kunnen oplossen en de toegang tot zakelijke netwerken kunnen intrekken. Compliance checks detecteren jailbreaking, rooting, versies van besturingssysteemversies en meer. Gebruikers en IT-beheerders worden op de hoogte gebracht van overtredingen en kunnen automatisch actie ondernemen;

Network Security: Intercept X for Mobile monitort realtime netwerkverbindingen op verdachte activiteiten en waarschuwt bij mogelijke Man-in-the-Middle-aanvallen. Webfiltering en URL-controle stoppen ook de toegang tot bekende slechte sites, beschermen gebruikers tegen verkeerde inhoud. Sms phishing opsporing geeft ten slotte kwaadaardige URL’s aan;

Application Security: Intercept X for Mobile spoort kwaadaardige en verdachte geïnstalleerde applicaties en beschermt tegen malware, ransomware en mogelijk ongewenste apps (waaronder Fleeceware). Integratie met Unified Endpoint Management–oplossingen zoals Sophos Mobile en Microsoft Intune stellen beheerders in staat om voorwaardelijk toegangsbeleid te ontwikkelen. Hierdoor wordt de toegang tot applicaties, gegevens en bedrijfsbronnen beperkt wanneer bedreigingen worden gedetecteerd;

Chromebook Security: de nieuwe Chromebook Security-uitbreiding beschermt Chrome OS-gebruikers tegen kwaadaardige webinhoud, biedt een witte app en block-listing en laat IT-beheerders rapporteren over apparaatstatus en configuratie.

Intercept X for Mobile kan eenvoudig worden beheerd in het cloudgebaseerde Sophos Central-platform naast het volledige portfolio van next-gen cybersecurity-oplossingen. Sophos’ Synchronized Security-aanpak stelt deze oplossingen in staat om samen realtime te werken aan data-uitwisseling en respons op bedreigingen.

Sophos Intercept X for Mobile is nu beschikbaar als een zelfstandige licentie of gebundeld met de nieuwe Sophos Mobile 9.5 UEM voor extra mogelijkheden voor endpointbeheer, waardoor een compleet en veilig UEM-platform wordt geleverd met een geïntegreerde oplossing voor bescherming tegen mobiele dreigingen. Voor individueel en onbeheerd gebruik is Intercept X for Mobile gratis beschikbaar in de Apple App Store en Google Play.