Industry Wire

Geplaatst door Maileon Benelux

Sports Alliance en Maileon sluiten alliantie voor omni-channel fanmarketing bij sportorganisaties

Sports Alliance en Maileon zijn een strategische samenwerking aangegaan voor omni-channel fanmarketing bij sportorganisaties in negen landen. Met het geavanceerde marketingplatform van Maileon krijgen marketers meer mogelijkheden om data-driven en gepersonaliseerde marketingcampagnes uit te voeren. Met de samenwerking gaan beide organisaties hun toonaangevende internationale posities in de sport en e-mailmarketing verder uitbouwen.

Als data-driven fan marketingorganisatie is Sports Alliance actief bij ruim 140 sportclubs en -bonden in de wereld. Sportclubs variërend van Feyenoord, PSV Eindhoven, Club Brugge en Wolverhampton Wanderers maar ook bijvoorbeeld alle clubs in de Keuken Kampioen Divisie en de Belgische Pro League maken gebruik van het platform van Sports Alliance.

Henk-Frits Verkerk, Managing Director van Sports Alliance, licht de samenwerking toe: “Sinds de start van Sports Alliance in 2002 maken we vanuit Sports Alliance data-driven marketing mogelijk voor sportmarketeers via ons data-driven marketingplatform. Dat e-mailmarketing voor onze klanten nog altijd een belangrijk kanaal is, blijkt uit de meer dan 3 miljard verzonden e-mails de afgelopen jaren.” De samenwerking met Maileon zal een nieuwe impuls betekenen voor de klanten van Sports Alliance. Henk-Frits Verkerk vervolgt: “Maileon biedt met haar marketingplatform nieuwe innovatieve mogelijkheden om de fanbeleving verder te personaliseren. Juist die mogelijkheden om persoonlijk met fans te communiceren via e-mail, sms, push notificaties en print, zijn en worden van essentieel belang voor onze klanten. Het helpt ons om motto, Personalising Sports, nog beter waar te maken.”

Maileon is een product van de eveneens in 2002 opgerichte Duitse onderneming XQueue Gmbh, dat in Europa actief is voor meer dan 3.500 klanten. Het Maileon platform is, door de strenge Duitse privacywetgeving, toonaangevend op het gebied van privacy. Ook Menno Worst en Bjorn van Breemen, managing directors van Maileon, zien grote kansen voor het partnership: “We hebben de ambitie om samen verder te groeien in Europa, Noord- en Zuid-Amerika. Samen met Sports Alliance gaan we sportorganisaties wereldwijd helpen bij het ontwikkelen en uitvoeren van hun omni-channel strategie. Daarnaast denken we dat Sports Alliance en de Sportmarketers die met het Sports Alliance platform werken, ons zullen uitdagen om gepersonaliseerde communicatie verder te ontwikkelen in de komende jaren. Deze alliantie maakt ons beide én de aangesloten sportorganisaties sterker.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht