Geplaatst door Strict

Strict benoemt Tonny Verbraak tot Programmamanager FinOps

Vianen – Strict, expert in digitale transformatie, kondigt aan dat Tonny Verbraak (54) vanaf 1 april is aangesteld als Programmamanager FinOps. In deze nieuwe functie zal hij een belangrijke rol spelen in het versterken van de organisatie, het opzetten van nieuwe praktijken rondom FinOps en het bevorderen van een cultuur van samenwerking en innovatie. Met zijn passie voor het maken van maatschappelijke impact, omvat zijn visie onder meer het creëren van horizontale toegevoegde waarde door nieuwe ontwikkelingen te omarmen en te implementeren. Door zich te focussen op FinOps streeft hij naar het stimuleren van gedeelde verantwoordelijkheid en bewustzijn met betrekking tot IT Cloud-kosten binnen organisaties.
Maatschappelijke impact en vernieuwing
Tonny heeft in zijn carrière een rijke ervaring opgedaan als ICT interim manager, programmamanager en projectmanager. De rode draad binnen zijn loopbaan is altijd het maken van maatschappelijke impact geweest. Dit bracht hem tot opdrachten die een positieve invloed hebben op de samenleving, waaronder het bouwen van meerdere 112-meldkamers en het ontwikkelen van controlekamers voor beveiligingsdoeleinden. Het creëren van maatschappelijke waarde blijft voor hem een belangrijk uitgangspunt, ook binnen Strict. Zo heeft hij de ambitie om middels FinOps een verschuiving te creëren van top-down naar bottom-up management van Cloud kosten. Deze nieuwe benadering, gebaseerd op vertrouwen, heeft als doel om de verantwoordelijkheid voor de kosten van de IT-middelen bij teams zelf te leggen. Door het omarmen van dergelijke moderne managementbenaderingen, wil Tonny samen met Strict een statement maken in de markt.
Tonny over zijn aanstelling: “Ik heb al bijna twintig jaar lang warme banden met de mensen van Strict en ik ben vol enthousiasme om nu deze intensieve samenwerking aan te gaan. Ik kijk ernaar uit om samen met Strict nieuwe bergen te beklimmen en bij te dragen aan innovatieve ontwikkelingen die een positieve impact hebben op de wereld om ons heen. FinOps is een van die nieuwe ontwikkelingen die van onschatbare waarde kan zijn voor klanten. Het levert kostenbesparingen, een verbeterde IT-infrastructuur en een efficiëntieslag op. Ik streef ernaar om in dit proces mijn eigen kennis over te dragen, maar ook om zelf nieuwe inzichten te verkrijgen.”
Jan Hein Bastiaenen, CEO en oprichter van Strict: “Met de aanstelling van Tonny als onze nieuwe Programmamanager FinOps benadrukken we niet alleen ons streven naar innovatie en maatschappelijke impact, maar ook onze toewijding aan het ontdekken en implementeren van nieuwe ontwikkelingen. Met Tonny’s enthousiasme en expertise op dit gebied zijn we klaar om met de organisatie naar nieuwe hoogten te klimmen. We kijken ernaar uit om samen met Tonny te bouwen aan een toekomst waarin innovatie en verantwoordelijkheid hand in hand gaan.”