Geplaatst door Stripe

Stripe Radar 2.0 biedt verbeterde machine learning en ‘Radar for Fraud Teams’

• Radar for Fraud Teams biedt fraudeprofessionals van grote bedrijven geavanceerde beheertools en extra configuratiemogelijkheden.
• Vernieuwde machine learning modellen met honderden nieuwe signalen om fraude te identificeren, waarmee fraude met maximaal 25 procent kan worden gereduceerd.
• In 2017 heeft Radar fraudepogingen ter waarde van ruim vier miljard dollar weten te voorkomen.

Amsterdam, 19 april 2018 – Stripe lanceert Stripe Radar 2.0, met nieuwe, geavanceerde fraudepreventietools voor grote organisaties. Verder omvat de update de grootste verbetering tot nu toe van de machine learning modellen. Stripe Radar is de geavanceerde antifraude oplossing van Stripe voor creditcardbetalingen.

Dankzij PIN-betalingen komt fraude bij het afrekenen in de winkel relatief weinig voor in ons land. Daarom richten oplichters zich meer op online winkels, waar ze met gestolen of vervalste creditcardgegevens kunnen betalen. In tegenstelling tot fysieke winkels, zijn de bijkomende kosten voor creditcardfraude voor rekening van online bedrijven. Met Stripe Radar kunnen bedrijven zich tegen deze vorm van fraude beschermen.

Radar for Fraud Teams
Radar for Fraud Teams, dat speciaal is ontwikkeld voor teams van fraudeprofessionals bij grote organisaties, biedt meer inzicht en meer controlemogelijkheden voor het identificeren en voorkomen van fraude.

Fraudeprofessionals bij grote organisaties kunnen Radar nu gebruiken voor:
• Snellere en nauwkeurigere beoordelingen: bij het beoordelen van betalingen laat Radar relevante informatie en gerelateerde betalingen zien die het bedrijf al eerder van de klant heeft verwerkt. Dankzij beter inzicht, zoals een typisch inkooptraject of een mismatch tussen het land waar het IP-adres is geregistreerd en het land waar de creditcard is uitgegeven, kunnen mogelijke fraudepogingen sneller geïdentificeerd en geëvalueerd worden.
• Aangepaste regels met feedback in real-time: de fraudepreventie-instellingen van Radar kunnen nu worden aangepast met specifieke regels (bijvoorbeeld: ‘blokkeer alle transacties van meer dan 1.000 dollar wanneer het IP-land niet overeenkomt met het land waar de creditcard staat geregistreerd.’). Het laat ook zien wat het effect van een dergelijke regel was geweest op eerdere transacties. Zo kan beter worden geëvalueerd wat de impact op live-transacties zal zijn.
• Drempelwaarden: Met Radar kunnen drempelwaarden worden ingesteld waarboven betalingen standaard geblokkeerd moeten worden.
• Lijsten voor blokkeren en toestaan: bedrijven beschikken nu over een eenvoudige manier om lijsten te maken en bij te houden met bepaalde kenmerken – creditcardnummers, e-mailadressen, IP-adressen etc. – die standaard moeten worden geblokkeerd of juist toegestaan.
• Uitgebreide analyses van de prestaties: Radar laat trends zien in geschillen tussen het bedrijf en klanten. Ook wordt aangeven hoe effectief de controle is van betalingen die als potentieel frauduleus zijn gemarkeerd en krijgt het bedrijf inzicht in de impact van specifieke regels.

Snellere machine learning
De lancering van Radar 2.0 is de grootste update van de machine learning modellen van Radar sinds de lancering in 2016. Stripe heeft honderden nieuwe signalen toegevoegd die legitieme klanten onderscheiden van fraudeurs, inclusief patronen in het koopgedrag die fraude kunnen voorspellen met een hoge mate van betrouwbaarheid. Dankzij deze verbeterde machine learning modellen kan fraude tot 25 procent worden gereduceerd. Tegelijkertijd blijft de acceptatie van legitieme betalingen hoog.

Een voorbeeld van een nieuw signaal dat is opgenomen in de machine learning modellen van Radar is detectie van het gebruik van een proxy of een VPN. Dit is een methode die veel door fraudeurs wordt gebruikt om hun locatie of identiteit te verbergen. Radar kijkt hoeveel tijd er zit tussen het uitwisselen van data tussen Stripe en de browser van de gebruiker.

Radar past dagelijks zijn detectiemodellen aan en evalueert unieke transactieprofielen van iedere gebruiker, om vast te stellen welk model de beste prestaties biedt. Verder profiteren klanten automatisch van dagelijkse updates via de cloud.

Kijk voor meer informatie op stripe.com/radar.

Over Stripe
Stripe is een wereldwijd softwareplatform voor het starten en runnen van een online onderneming. Sinds de lancering in 2011 is Stripe uitgegroeid tot een belangrijke drijvende kracht achter de mobile commerce-revolutie. Jaarlijks worden miljarden euro’s aan betalingen verwerkt voor honderdduizenden bedrijven in 25 landen. Het is de missie van Stripe om het ‘BNP’ van het internet te laten groeien, door ervoor te zorgen dat meer bedrijven online zaken kunnen gaan doen. Kijk voor meer informatie op www.stripe.com.