Geplaatst door Universiteit Hasselt

Studenten Handelswetenschappen houden verkoopdag start-ups

Twintig start-ups van de bacheloropleiding Handelswetenschappen aan Universiteit Hasselt verkochten op 24 april hun zelfbedachte producten tijdens een verkoopdag in de Agora.

Een brillendoos met plaats voor je bril, lenzen én ingebouwde spiegel. Een haarnet om rond je borstel te draaien, zodat je nooit nog vieze haren uit je kam moet trekken. Of een koker voor je eigen losse thee, met een handomdraai eenvoudig te doseren (voortaan enkel nog warm water bestellen op café). Het zijn enkele ideeën van de tweedejaarsstudenten handelswetenschappen. Deze stelden ze voor tijdens hun verkoopdag in de Agora.

“Door onze studenten zelf hun start-up vanaf nul te laten uitwerken dagen wij hen uit om te ondernemen. En dat zorgt voor verrassende resultaten.” zegt Pieter Vandekerkhof, professor aan de faculteit Bedrijfseconomische wetenschappen en begeleider van het project. Een honderdtal studenten werkten hiervoor samen. Met twintig startende bedrijven als resultaat.

Twee teams, Eyebox (brillendoos) en Wazzibi (2D puzzel), behaalden met hun product ook de finale van het Small Business Project, een wedstrijd van VLAJO (Vlaamse Jonge Ondernemingen). Eyebox kreeg hier de ‘Design Award’, Wazzibi ging naar huis met ‘Challenge Award’.  Vier teams van de Universiteit Hasselt stonden dit jaar ook in de regionale finales van deze wedstrijd.