Industry Wire

Geplaatst door Studio Dumbar

Studio Dumbar ontwikkelt nieuwe visuele identiteit voor Jeugdfonds Sport & Cultuur

ROTTERDAM – 11 april 2018 – Voor het gefuseerde Jeugdfonds Sport & Cultuur heeft Studio Dumbar (part of Dept) een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld. Het is een sprekende stijl die de vitaliteit van kinderen en jongeren centraal stelt en het fonds zichtbaarder maakt. 



Het fonds zet zich in voor kinderen en jongeren uit gezinnen die het financieel moeilijk hebben. Door contributie of lesgeld en soms ook attributen voor hen te betalen, kunnen ze toch lid worden van een sportclub of aan dans, muziek, beeldende kunst, theater of iets anders creatiefs doen. Nu de twee fondsen na jaren intensieve samenwerking op landelijk niveau samengaan, vroeg dat om een nieuwe, eenduidige huisstijl.

“De talenten en ambities van kinderen en jongeren staan centraal bij het Jeugdfonds. Het was daarom van belang dat tot de basis van ons design te maken”, aldus Tom Dorresteijn, Managing Director bij Studio Dumbar. “Het moest energie uitstralen, maar ook kracht en optimisme. De visuele identiteit die we samen met het fonds hebben ontwikkeld is daarom energiek, kleurrijk en direct. Het is een design dat past bij de dynamiek van het Jeugdfonds en waar kinderen en jongeren zich goed in kunnen vinden.”

Studio Dumbar is onderdeel van Dept – een internationale agency met meer dan 750 ervaren denkers & doeners. Eén agency waar creativiteit, technologie en data samenkomen. Wij helpen met het opnieuw uitvinden & versnellen van jouw digitale werkelijkheid door het creëren van ervaringen die mensen willen en organisaties nodig hebben. www.deptagency.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht