SUBWAY® TEKENT EERSTE E-SPORTS SPONSORDEAL VOOR HEEL EMEA MET GUILD

Het partnerschap bestrijkt de EMEA-regio en ging 25 maart van start met Subway als Guild’s Official Quick-Service Restaurant Partner en Official Academy Partner in 50+ landen.
25 maart 2021, Londen – Guild Esports, de wereldwijde e-sports teamorganisatie die mede-eigendom is van David Beckham, heeft 25 maart haar belangrijkste partnerschap aangekondigd met Subway®, ’s werelds grootste submarine sandwich franchise.
In een tweejarig sponsorcontract wordt Subway de Official Quick-Service Restaurant Partner van Guild en tevens de Official Academy Partner van Guild Esports in meer dan 50 EMEA-markten. Guild is de eerste e-sports teamorganisatie die een EMEA-brede sponsorovereenkomst tekent met Subway.
Subway’s rechtenpakket omvat de branding van Guild’s teamshirts – met graphics van de bekende Londense streetwear artiest Fergus Purcell, op maat gemaakte branded content voor heel Guild en het hoofdkantoor in Londen dat later dit jaar opent, speler- en content-creatorkanalen en exclusieve e-sports activaties.
Door Academy Partner te worden, kan Subway op lokaal niveau in contact komen met een jong publiek in belangrijke markten in EMEA en kan het Guild ondersteunen bij het leveren van een uitgebalanceerd voedingsprogramma voor zijn Academy-leden en fans. Guild en Subway hebben gedeelde waarden en kijken ernaar uit om samen te werken om jonge gamers te ondersteunen bij het maken van voedingskeuzes die goed zijn voor henzelf en hun lokale gemeenschappen.
Subway is een voorstander van het maken van betere keuzes en het werken met jonge volwassenen aan de basis om hen de mogelijkheden te geven hun passies te benutten, hun carrière op te bouwen en hun vaardigheden te ontwikkelen op een praktisch en ondernemend niveau. Dit sluit aan bij de waarden van beide bedrijven, aangezien Guild zich sinds de lancering in juni 2020 heeft ingezet voor het ontwikkelen van e-sports teams van topklasse en tegelijkertijd op zoek gaat naar de volgende generatie spelers vindt en traint.
Carleton Curtis, Executive Chairman van Guild Esports: “We zijn ongelooflijk trots om samen te werken met Subway, een iconisch wereldmerk en ’s werelds grootste submarine sandwich franchise. Deze samenwerking is bijzonder opwindend omdat we volledig op één lijn zitten met Subway’s streven om mensen te helpen betere keuzes te maken.”
“Het zijn onze gedeelde waarden die een sterke basis zullen vormen voor Subway’s unieke relatie met onze Academy, die kansen en onderwijs biedt aan de volgende generatie – van carrièremogelijkheden tot gezondheid en welzijn.”
“Wij kijken ernaar uit om ons partnerschap met Subway voor de lange termijn te verdiepen. De groeiende aanwezigheid van Guild en de prestaties van het team van wereldklasse trekken grote belangstelling van toonaangevende merken en sponsors nu e-sports een mainstream sociale en entertainmentactiviteit wordt.”
Louise Wardle, Vice President Marketing EMEA bij Subway: “Bij Subway hebben we gekeken naar verschillende manieren om in contact te komen met een jonger publiek. We wilden dit op een authentieke manier doen, met meer dan alleen een logo.”
“We zijn verheugd om samen te werken met Guild Esports, dat veel verder gaat dan een doorsnee e-sportsbedrijf. De wereldprimeur van de Academy is volstrekt uniek en biedt jonge gamers de kans om hun passies aan te wenden, vaardigheden op te bouwen en hun dromen te verwezenlijken. Door ook samen te werken met lifestyle- en entertainmentsterren, spreekt Guild zowel gamers als fans aan. Deze grassroots samenwerking zal daarom een wereldwijd verantwoordelijk merk verbinden met jonge mensen in heel EMEA.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.