Suitcase verovert de Nederlandse markt met uniek concept

Een persoonlijke service, uitstekende merken en levering aan huis – deze drie kernpunten maken Suitcase de grote favoriet van stijlbewuste mannen die pashokjes liever vermijden, of er simpelweg geen tijd voor hebben. Het concept werkt als volgt: na registratie op de site en een kort, telefonisch intake-gesprek gaat een team van Personal Style Advisors aan de slag om outfits samen te stellen op basis van het profiel van de klant. Die worden kosteloos naar hem opgestuurd, zodat hij de outfits in alle rust kan doorpassen. Wat hij leuk vindt, houdt hij. De overige items stuurt hij kosteloos terug. De merken die gebruikt worden bij Suitcase zijn van hoge kwaliteit en zijn voornamelijk van Belgische en Scandinavische oorsprong, zoals Essentiel, Bellerose, Howlin, Journal, Royal Republiq, Filippa K, Samsoe & Samsoe. De Belgische online service heeft in de afgelopen drie jaar meer dan 5000 klanten gehad die meerdere keren gebruik maakten van Suitcase.
“Experience is onze drijfveer”, zegt Joop Wanten, founder van Suitcase. “Het gaat om zoveel meer dan alleen nieuwe outfits aanbieden aan klanten. Dat zit hem in de kleine details. Het persoonlijke contact met een stylist, het voordeel van thuislevering en uiteindelijk de belevenis als de Suitcase bij hem thuis arriveert. Een luxueuze verzenddoos, die bij het openen een prachtig beeld laat zien van gecombineerde outfits. Bijgevoegd is een persoonlijke, handgeschreven kaart waarop de samengestelde outfits staan beschreven en de gedachte achter de keuze staat uitgelegd.” De mogelijkheid voor de klant om feedback te geven zorgt ervoor dat de wensen nog beter ingeschat kunnen worden. De Suitcase-stylist moet de onzichtbare rechterhand zijn van de klant, waarin hij zijn volle vertrouwen legt om stijlvol en up-to-date voor de dag te komen.
THE STORY
Suitcase werd in januari 2014 opgericht door twee jonge Antwerpse ondernemers vanuit een onvervulde behoefte in hun eigen omgeving. Zo begonnen zij in België met een alternatief voor de bestaande winkelmogelijkheden voor mannen. “Op dit moment bedienen we voornamelijk de Belgische en de Nederlandse markt. Vanaf de start in de modehoofdstad van België in 2014 hebben we daar een trouw klantenbestand opgebouwd. Toen wij ontdekten dat ook veel Nederlandse mannen onze site bezochten, besloten wij om ons meer op deze markt te richten met ons unieke concept.” zegt Geert Mertens, CEO.
Meer informatie vind je op www.suitcase.be.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.