Superfood retailer KoRo in zee met Descartes om aan hoge ordervolumes te voldoen

Amersfoort – KoRo, toonaangevende online shop voor superfood, gaat een samenwerking aan met Descartes, marktleider op het gebied van softwareoplossingen voor de supply chain en logistiek. De Duitse retailer maakt gebruik van de e-commerce Warehouse Management Solution (WMS) van Descartes om bij piekpromoties de orderafhandeling op te kunnen schalen. Zo houdt KoRo haar klanttevredenheidsniveau hoog.
Dertigduizend pakketten per maand zonder vertraging
“Succesvolle influencer marketing, gecombineerd met de impact van de coronapandemie, heeft zich vertaald in een enorme toename aan orders”, vertelt Biggy Le, Hoofd Processen bij KoRo. “De oplossing van onze vorige fulfillment-services provider kon niet meeschalen met deze groei. Dit resulteerde in vertraagde verzendingen, wat tot gevolg had dat onze klantenservice werd overspoeld met vragen over de status van pakketjes. We hadden dringend behoefte aan een oplossing. In slechts dertig dagen hebben we Descartes’ e-commerce WMS geïmplementeerd om de fulfilmentactiviteiten op te schalen en de klanttevredenheid te verhogen. We verzenden nu ongeveer dertigduizend pakketten per maand. Zelfs tijdens piekperioden worden bestellingen dezelfde dag nog verzonden.”
“We zijn verheugd dat onze oplossing de klantervaring van KoRo verbetert, de onnodige druk op haar klantenservice vermindert en de orderafhandelingscapaciteit aanzienlijk vergroot”, aldus Dirk Haschke, Vice President en General Manager e-commerce bij Descartes. “De e-commerceoplossingen van Descartes kunnen eenvoudig worden aangepast om te voldoen aan complexe fulfillment-vereisten. Hiernaast kunnen deze worden geïntegreerd met een breed scala aan interne systemen, winkelwagentjes en marktplaatsen om retailers en online spelers te helpen hun e-commercebedrijf winstgevend op te schalen.”
—
Noot voor redactie, niet ter publicatie:
Over KoRo Handels GmbH
Het Berlijnse bedrijf KoRo, opgericht in 2012, verkocht oorspronkelijk de overproductie van wasmiddel in bulkverpakkingen tegen lage prijzen via de eigen website en Amazon. In 2014 kwam de online superfood-business van KoRo op gang en eind 2015 schakelde de startup volledig over op “bulkverpakkingen” in de voedingssector. Tegenwoordig wordt er een breed scala aan voedingsproducten aangeboden. KoRo heeft een team van bijna 100 vaste en freelancemedewerkers in dienst. Voor 2020 verwacht het bedrijf een omzet van meer dan 22 miljoen euro. KoRo heeft online winkels in het Engels, Duits, Frans, Nederlands, Italiaans en Fins en levert in heel Europa. Bezoek voor meer informatie https://www.koro-shop.nl/ of https://www.korodrogerie.de/.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.