Industry Wire

Geplaatst door SuperHeroes New York

SuperHeroes NY en LG USA remasteren het Internet

Geremasterde Damn Daniel en Epic Bottle Flip veroveren social media

New York/ Amsterdam, 3 oktober 2016 – De viral video Damn Daniel verspreidde zich begin dit jaar als een olievlek over het Internet, ondanks het verticale beeld, de gebrekkige audio en het schokkerige camerawerk. Hetzelfde gebeurde met de Epic Water Bottle Flip internethype. Om te laten zien dat het ook anders kan, zijn de films op heel eigen wijze door SuperHeroes NY en LG USA met behulp van de nieuwe LG V20 geremasterd…

“We hebben niet simpelweg een eerbetoon aan een serie bekende virals gemaakt, maar we maken ze ‘smoother’ dan ooit”, aldus Rob Zuurbier, partner en Managing Director van SuperHeroes New York. “Om de geweldige video- en audio kwaliteit van de LG V20 te bewijzen, zijn de video’s en zang bovendien ook daadwerkelijk opgenomen met de nieuwe smartphone.”

De geremasterde video’s veroveren sinds afgelopen week het web. Damn Daniel Remastered heeft nu al 7 miljoen views op Facebook en is al bijna 20 duizend keer gedeeld. De enkele dagen geleden gelanceerde Epic Bottle Flip staat al op 3 miljoen views.

De LG V20 mikt op een jonge doelgroep van bloggers en vloggers. In de geremasterde versies zie je hoe de originele makers van de video worden bezongen door een super gelikte jaren ‘90 R&B groep. Ook is er een serie korte tutorial video’s opgenomen met de R&B groep waarbij de belangrijkste eigenschappen van de V20 naar voren komen, zoals de groothoek camera, stabiele video opnames en hi-fi audio.

Dit is de eerste campagne van SuperHeroes New York voor LG USA. De campagne wordt de komende weken opgevolgd met nog veel meer content, waaronder een remaster van een andere grote viral hit. Alle video’s zijn geregisseerd door Richard Farmer in samenwerking met muziekproductiehuis Squeak E Clean. De LG V20 is vanaf 10 oktober verkrijgbaar in de VS.

Bekijk de video’s hier:
– Damn Daniel (remastered)
– Epic Bottle (remastered)

Credits:

Klant: LG USA
Titel van de campagne: Remaster the Internet
Bureau: SuperHeroes New York
Managing Director/Partner: Rob Zuurbier
Creatie & strategie: SuperHeroes New York
Productiemaatschappij: Move Films
Director: Richard Farmer
Director of Photography: Michael Parry
Executive Producer: Michael Abbott
Producer: Michael Rodriguez
Post-production Company: Therapy Studios
Executive Producer: Joe DiSanto
Producer: Margaret Ward
Editor: Kristin McCasey
Additional Editing: Jake Shaver
Edit Assistant: Maureen Marchetti
Animators: Dustin Bowser, Anthony Maiuri
Colorist: Robert Curreri
Flame Artist: Rachel Moorer
Flame Assist: Teddy Wirtz
Mixer: Jeff Fuller
Mix Assist: Brandon Kim
Music Production Company: Squeak E. Clean Productions, Inc.
Creative Director: Rob Barbato
Executive Producer: Amy Crilly
Music Composer: Charles Rojas
LG USA: Matthew Ward, Amanda Wilson
________________________________

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht