Industry Wire

Geplaatst door Megawatt Advertising

Swiss Sense en Megawatt Advertising vinden elkaar weer voor tweede TVC

EINDHOVEN – ‘Swiss Sense. For. Every. Body. ‘ Met deze tagline en dito brandspot lanceerde het Nederlandse familiebedrijf deze zomer een nieuwe campagne. ‘Ultiem slaapgenot dankzij kwaliteit en vakmanschap moet voor iedereen bereikbaar zijn’, aldus Swiss Sense. Megawatt Advertising, onderdeel van The Megawatt Group, werkte mee aan de campagne en ontwikkelde de tagline én brandspot.

Dankzij het succes van de campagne en optimale samenwerking bij de eerste commercial, sloegen de bedrijven eind vorig jaar wederom de handen ineen om de pay-off nog beter tot zijn recht te laten komen. Het doel? Meer nadruk op de gehele formule en een versterking van de gezette toon. Een heerlijk bed is bij Swiss Sense echt voor íedereen bereikbaar. Slices of life
Er zijn weinig dingen in het leven zo cruciaal als een goede nachtrust. Prestaties verbeteren, weerstand neemt toe en zelfs ons geluksgevoel stijgt na een goede nacht slaap. De commercial laat in vier nieuwe  ‘slices of life’ zien hoe uniek ieder mens is, maar toont vooral ook de diversiteit aan producten om in de ultieme slaapbehoefte te kunnen voorzien. Geschoten in échte slaapkamers met de focus op diversiteit en product.
Eva Storck, creative lead bij Megawatt Advertising, vat het pakkend samen: “Bij ieder beeld vraag ik mij af ‘raakt het me, voel ik het?’ Want als ik het niet voel, hoe kan ik dat dan van een ander verwachten?”

Dus nee, geen gigantische en perfect gestileerde slaapkamers of onnatuurlijke bedrituelen, maar echtheid. Intimiteit. Realiteit.

Neurowetenschappelijk onderzoek
Voordat Swiss Sense een nieuwe campagne ontwikkelt, wordt er uitgebreid onderzoek gedaan. Het is immers de klant die centraal staat en íedere klant verdient een heerlijke nachtrust. Megawatt zette deze informatie om in een concept waarbij ‘echtheid’ en ‘diversiteit’ de boventoon voeren. Voorafgaand aan de lancering van de commercial werden via een neurowetenschappelijk onderzoek zaken als synchroniciteit (de samenwerking tussen je hart en je hoofd) en opwinding (hoe interessant of saai vind je iets) getest. De resultaten waren boven verwachting.

Samen

Dat de samenwerking tussen Swiss Sense en Megawatt Advertising wederom succesvol is gebleken, is voor Martine Ansems, manager marketing communicatie bij Swiss Sense geen verrassing. “De passie van het gehele team leidt tot een resultaat waar met liefde en plezier aan gewerkt is, en dat voel je”. Het management van Swiss Sense gaf het team de ruimte om vrijwel concessieloos te creëren. Natuurlijk wil de slaapspecialist graag bedden verkopen, maar de tijd om alleen maar over bedden te praten is voorbij. Het gaat over meer dan alleen de verkoop van een bed. Het draait anno 2020 om gevoel, vertrouwen in deskundigheid en uiteindelijk een goede nachtrust. Het feit dat dit voor iedereen bereikbaar zou moeten zijn, staat daarbij centraal. Vandaar: Swiss Sense. For. Every. Body.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht