Geplaatst door T-Mobile

T-Mobile beschermt haar klanten tegen onveilig dataverkeer met Extra Veilig Online

De laatste tijd zijn er veel phishingmails in omloop waardoor consumenten steeds ongeruster worden of het dataverkeer wel veilig is. We regelen ook steeds meer zaken online via de smartphone of tablet. Er is dan nog maar één ding belangrijk; is dat veilig? Het netwerk van T-mobile is een veilig internet en met de nieuwe service ‘Extra Veilig Online’ kunnen klanten zichzelf nog meer zekerheid geven. Of het dataverkeer veilig is, wordt voor een groot deel bepaald door wat iemand doet op het internet. Extra Veilig Online zorgt ervoor dat je een melding krijgt als een website als onveilig wordt herkend.

T-Mobile vindt het belangrijk dat klanten zorgeloos van het mobiele netwerk gebruik kunnen maken. Daarom doen wij er alles aan om ons mobiele netwerk zo stabiel en veilig mogelijk te maken. Apps downloaden, online winkelen, internetbankieren of e-mails van kwaadwillende, kunnen risico’s met zich mee brengen zonder dat je dit doorhebt of er iets aan kunt doen. Extra Veilig Online biedt een oplossing door automatisch het mobiele dataverkeer te controleren op onveilig dataverkeer. Extra Veilig Online detecteert ook als apps of virussen onveilig dataverkeer veroorzaken.

Waarschuwing tegen virussen vóórdat ze schade aanrichten
Risico’s voorkomen in plaats van ze te bestrijden, dát is de kracht van Extra Veilig Online. Extra Veilig Online beschermt tegen onveilige websites en kwaadwillende software door onveilig dataverkeer van websites en apps te blokkeren. Dit gebeurt nog vóórdat de klant daarmee in aanraking komt. Het is een vorm van antivirussoftware, maar dan in het mobiele netwerk. Extra Veilig Online checkt continu het internetverkeer. Vindt Extra Veilig Online verkeer dat onveilig is? Dan krijg je een melding. Je bepaalt vervolgens zelf of je stopt of toch doorgaat.

Beschikbaar voor zowel smartphone als tablet
Extra Veilig Online is een aanvullende service en beschikbaar voor alle abonnementen en is niet afhankelijk van het soort smartphone of tablet. Er wordt onderscheid gemaakt tussen een flexibele en een vaste bundel. De flexibele bundel kost €1,99 per maand en is maandelijks opzegbaar. De vaste bundel loopt gedurende het contract (12 of 24 maanden) en kost €1,49 per maand.