Industry Wire

Geplaatst door Talent4Service

Talent4Service brengt stakeholders uit de klantcontactbranche bij elkaar voor rondetafelgesprek

Eindhoven, 14 februari 2017 – Op donderdag 26 januari 2017 organiseerde Talent4Service een rondetafelgesprek voor stakeholders uit de klantcontactbranche. Acht HR- en contactcentermanagers kwamen bij elkaar om in gesprek te gaan over het thema “De arbeidsmarkt trekt weer aan… en nu?”

De arbeidsmarkt verandert in een rap tempo, een ontwikkeling waar alle contactcenter mee te maken hebben. De HBO’er – de afgelopen jaren een dankbare bron voor nieuwe instroom – krijgt nu andere kansen op de arbeidsmarkt en verdwijnt dus langzaam uit beeld voor HR-managers in de klantcontactbranche. Aanleiding voor Talent4Service om een aantal stakeholder uit de branche bij elkaar te brengen om met elkaar van gedachten te wisselen.

HR- en contactcentermanagers van Arvato, Teleperformance, Triple Tree Callcenters, Nederlandse Energie Maatschappij (NLE), @Leisure Group en 2Contact spraken onder leiding van dagvoorzitter Jeroen Voswinkel over trends en ontwikkelingen die zij zien in het kader van dit thema. Een andere manier van selecteren, nieuwe instroom, loopbaanontwikkeling van de huidige millenniumgeneratie, een betere MBO- en maatwerkopleiding voor klantcontactcenters, doorstroom van medewerkers tussen klantcontactcenters die elkaar nu als concurrent zien: veel interessante topics passeerden de revue.

Voor Talent4Service was dit de eerste in een reeks rondetafelgesprekken. Jorien Wesseling, directeur van Talent4Service, schreef er het volgende blog over: De arbeidsmarkt verandert…en nu?

Over Talent4Service

Talent4Service is gespecialiseerd in het werven en selecteren van kandidaten uit doelgroepen die een extra zetje naar de arbeidsmarkt nodig hebben, zoals reïntegratiekandidaten, mensen met een arbeidsbeperking en 56-plussers. Kandidaten krijgen niet alleen een nieuwe baan, maar ook de juiste begeleiding en in veel gevallen ook een MBO-opleiding. Daarmee krijgen zij een nieuwe start op de arbeidsmarkt, maar ook een beter perspectief op een duurzame toekomst in de klantcontactbranche.

Talent4Service organiseert de hele keten, van werving en selectie tot payrolling en advisering over lange termijn personeelsvraagstukken. Talent4Service opereert op het snijvlak van overheid, onderwijs en bedrijfsleven en brengt zo een commercieel en maatschappelijk belang bij elkaar.

Noot voor de redactie:

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht