Talent&Pro en TDA bundelen krachten op het gebied van Wft-klantcontact

Financieel detacheerder Talent&Pro en facilitair contactcenter TDA hebben een overeenkomst gesloten voor een strategische samenwerking. Met dit partnership breidt Talent&Pro haar Wft-gecertificeerde (Wet financieel toezicht) detacheringsdiensten uit met Wft-gecertificeerd klantcontact. De bundeling van krachten is een passend antwoord op de toenemende behoefte van financiële dienstverleners naar gekwalificeerde Wft-professionals op het gebied van klantcontact.
Financiële markt zoekt Wft-specialisten met klantcontactvaardigheden
“We zien bij onze klanten de behoefte aan gecertificeerde Wft-adviseurs in klantcontactprocessen sterk toenemen. Denk hierbij aan hersteladvies bij beleggingsverzekeringen of de invulling van de zorgplicht waarbij klantcontact via telefoon, e-mail en chat in steeds grotere aantallen aan de orde is,” verklaart Steven Raaijmakers, Directeur Verzekeringen & Pensioenen bij Talent&Pro.
Raaijmakers: “Door de samenwerking met TDA kunnen wij onze opdrachtgevers bieden waar zij behoefte aan hebben: kostenefficiënte, effectieve en geheel compliant klantcontactoplossingen. Goede oplossingen waarbij onze Wft-specialisten direct inzetbaar zijn op uiteenlopende klantcontactprojecten. Ook bieden we hen zo de ruimte om zich verder te ontwikkelen op het gebied van professioneel klantcontact.”
Kwalitatief klantcontact in hoge volumes
Met het partnership biedt TDA Talent&Pro de mogelijkheid om klantcontacttrajecten in eigen beheer uit te voeren. Cokky Weyschedé Bosman, Directeur TDA: “Bij TDA en Talent&Pro staat het ontzorgen van de klant hoog in het vaandel. Door het samenvoegen van onze mensen, middelen en processen bieden we financiële dienstverleners de kans om kwalitatief klantcontact in hoge volumes in te zetten. Als directeur van TDA ben ik daar uitermate trots op.”
Over TDA
TDA staat al sinds 1986 bekend als een facilitair contactcenter voor hoogwaardige multichannel klantcontactdiensten en is een belangrijke speler op het gebied van klantcontact in Nederland. TDA werkt voor klanten in diverse branches zoals banken en verzekeringsmaatschappijen, webwinkels, uitgeverijen, overheidsinstanties en het MKB. Meedenken, elkaar sterker maken en samen verantwoordelijkheden dragen zijn de drijfveren van het TDA-team. Dit zijn in totaal 200 medewerkers die zijn verdeeld over drie vestigingen in Almere, Utrecht en Leiden. TDA beschikt sinds 2012 over een Wft-inschrijving bij de AFM.
Over Talent&Pro
Talent&Pro is binnen Nederland de marktleidende totaalpartner op het gebied van detachering, projecten en advies in de financiële dienstverlening. Talent&Pro is al ruim 15 jaar actief in het bank- en verzekeringswezen, de pensioen- en levenbranche en het actuariaat. Binnen deze sectoren zijn meer dan 800 interimspecialisten werkzaam in zowel operationele als strategische functies. Hoogopgeleide toptalenten en professionals die actief bijdragen aan efficiënte bedrijfsvoering en werkprocessen – en daarmee de resultaten – van financiële dienstverleners. Talent&Pro maakt onderdeel uit van de Redmore Group en werkt voor alle grote financiële instellingen in Nederland.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.