Geplaatst door Tanium

Tanium werkt samen met IBM om endpointbeheer, security en compliance te bieden voor sterk gereguleerde industrieën

Utrecht, 16 november 2020 – Tanium, leverancier van unified endpoint management en beveiliging ontwikkeld voor veeleisende IT-omgevingen, kondigt vandaag een samenwerking aan met IBM voor het ontwikkelen van een security- en compliance-monitoringsoplossing. Deze moet een simpele manier creëren om compliance voor streng gereguleerde industrieën zoals de zorg, financiële instellingen en overheden, te verifiëren en valideren.

IBM Cloud-klanten krijgen toegang tot door Tanium geleverde compliance-monitoring en hebben daarmee continu en overal real-time inzicht in endpoints. Deze samenwerking is ontworpen om het klanten mogelijk te maken hun bedrijfskritische in een gedistribueerde hybride cloud-omgeving te beheren en beschermen.
Flexibiliteit is een belangrijke vereiste voor elke industrie en het adopteren van een sterke hybride cloud-strategie is een belangrijke factor voor die flexibiliteit. Voor financiële instellingen, de zorg en overheden blijven het voldoen aan wettelijke vereisten en het aanpakken van beveiligingsrisico’s echter een drempel voor cloudadoptie. Omdat veel publieke cloud-omgevingen hun compliance- en security-instrumentatie nog steeds aan het ontwikkelen zijn spenderen gereguleerde industrieën te veel tijd, moeite en geld om compleet en geconsolideerd audit-bewijs te verkrijgen voor cloud-workloads. Dit is waarom, Reuters in 2017 rapporteerde dat 80% van de financiële transacties en 95% van de ATM-transacties nog steeds on-premises draaide.

“Voor financiële instellingen, telecommunicatie, de zorg en overheden in het bijzonder blijven wettelijke vereisten en security-zorgen een obstakel voor cloudadoptie”, zegt Howard Boville, Senior Vice President bij IBM Hybrid Cloud. “Streng gereguleerde organisaties moeten vaak kiezen tussen veel tijd, moeite en geld steken in het verkrijgen van audit-bewijs over de workloads die zij migreren of helemaal niet moderniseren. Wij werken met onze ecosysteempartners om oplossingen te bieden die klanten kunnen helpen om op een efficiënte en veilige manier te moderniseren. Tanium is een van onze belangrijkste partners die een diepe kennis brengt van endpoint-security en compliance. Door deze informatie direct beschikbaar te maken in een hybride cloud-omgeving willen we deze uitdagingen voor onze klanten vergemakkelijken.”

Tanium en IBM werken samen om streng gereguleerde industrieën, zoals financiële services, een consistentie aanpak te bieden voor real-time inzicht, security en compliance om hen te helpen te profiteren van hybride cloud-transformaties. Gartner* voorspelt dat “organisaties die het digitaal vertrouwen van hun klanten verdienen en onderhouden, in 2023 30% meer winst maken dan hun concurrenten.”
In de toekomst verwacht IBM Taniums mogelijkheden te integreren in zijn Security en Compliance-center om continue compliance-beoordeling, handhaving en herstel te bieden die organisaties kunnen gebruiken binnen de IBM Cloud.

“Tanium werkt met het overgrote deel van de Fortune 100, en wereldwijd met de grootste banken, gezondheidsorganisaties en overheden. Onze grote klanten moeten allemaal voldoen aan complexe wettelijke compliance-vereisten. Dit zijn vaak de grootste remmers van het moderniseren via de cloud”, zegt Orion Hindawi, co-founder en CEO bij Tanium. “Door onze samenwerking met IBM helpen wij onze klanten uitgebreid inzicht en beheer te krijgen die zij nodig hebben voor de compute assets in hun omgeving, zowel on-premises als in de cloud. Als gevolg hiervan zal het Tanium-platform, dat naadloos is geïntegreerd met IBM’s sterke compliance-framework, klanten helpen om aan hun wettelijke behoeften te voldoen en de enorme voordelen die cloudmigratie hen kan bieden te versnellen.”

Om meer te lezen over hoe Tanium hybride cloud-beheer en security mogelijk maakt, bezoek https://www.tanium.com/cloud-infrastructure

*Gartner, “The State of Privacy and Personal Data Protection, 2020-2022”, Nader Henein, et al, 26 August 2020.

Over Tanium
Tanium biedt een bewezen platform voor endpoint visibility en controle die de manier waarop organisaties hun computing-apparaten beheren en beveiligen transformeert met ongekende snelheid en flexibiliteit. Veel van de grootste en meest ontwikkelde bedrijven ter wereld, inclusief meer dan de helft van de Fortune 100, top retailers, financiële instellingen en zes divisies van de Amerikaanse strijdkrachten vertrouwen op Tanium voor het maken van belangrijke beslissingen, om efficiënt en effectief te kunnen opereren en bestand te zijn tegen verstoringen. Tanium neemt de 7e plek in op de Forbes-lijst van ‘Top 100 Private Companies In Cloud Computing For 2019’ en de 10e plek op de FORTUNE-lijst van de ‘100 Best Medium Workplaces’. Ga voor meer informatie naar www.tanium.com en volg ons op LinkedIn en Twitter.