TBWANEBOKO en dentsu Benelux in de startblokken voor collecte Fonds Gehandicaptensport

Amsterdam, 31-01-2022 – Creative agency TBWANEBOKO en mediabureau dentsu Benelux hebben de handen ineengeslagen om voor Fonds Gehandicaptensport de collectecampagne 2022 te ontwikkelen. Een unieke samenwerking, waarbij ze een meerjarig partnership zijn aangegaan om de komende jaren Fonds Gehandicaptensport beter op de kaart te zetten en zo de sportparticipatie voor mensen met een beperking te verhogen. Want “dat mag flink beter”, aldus Jan Knaap, Manager Partnerships Fonds Gehandicaptensport.
De start van deze samenwerking is de collecte van 2022, waarbij zowel TBWANEBOKO als dentsu Benelux belangeloos hun creativiteit, expertise en contacten in medialand inzetten. Knaap: “Door TBWA is een thema ontwikkeld die in een paar woorden duidelijk maakt waar onze sporters voor staan en in het dagelijks leven mee te maken hebben. Heel knap.”
De collecteweek is dit jaar van 3 tot en met 9 april 2022, maar er kan het hele jaar door digitaal gecollecteerd worden voor de gehandicaptensport. Dentsu heeft Fonds Gehandicaptensport afgelopen jaar al ondersteund, met name op het digitale mediavlak in de online-first collecte campagne 2021. Dit naar aanleiding van de Covid-19 maatregelen, waarbij er niet of nauwelijks langs de deuren gecollecteerd kon worden. Dit jaar worden er bij de uitwerking van de collecte van Fonds Gehandicaptensport zowel online als offline media ingezet.
Rik Ledder, CEO TBWANEBOKO: “Sporten is ongelofelijk belangrijk voor ieder mens. Helaas is de realiteit dat dat lang niet zo gemakkelijk gaat voor mensen met een handicap. Daarom is het ontzettend goed dat FGS juist deze doelgroep ondersteunt. TBWA draagt daar graag een steentje aan bij met een campagne voor FGS om een succesvolle collecte in 2022 te realiseren.”
Mark van Dijk, CEO dentsu Benelux: “Onze inzet voor Fonds Gehandicaptensport past perfect in onze social impact strategie. Wij zijn geen toeschouwers maar willen daadwerkelijk een bijdrage leveren aan een eerlijke en open samenleving waar iedereen gelijke kansen krijgt om te kunnen groeien.”
Over TBWANEBOKO
Wij zijn TBWANEBOKO. Wij zijn The Disruption® Company. Elke dag helpen we onze klanten met bedrijfsveranderende, cultuurbepalende en prijswinnende ideeën. Waarbij we top-notch strategie en creatie combineren met snelle en efficiënte conceptuitwerking. En altijd direct kunnen schakelen met onze inhouse specialisten: TBWAX, VIDIBOKO, Studio Neboko en New Growth Strategies. Het resultaat? Opvallende, effectieve campagnes, die regelmatig worden bekroond op belangrijke reclamefestivals, zoals Cannes Lions, SAN, ADCN en Effies.
TBWANEBOKO telt ca. 350 medewerkers en maakt deel uit van het internationale TBWA Creative Collective met in totaal ruim 11.300 medewerkers in 305 vestigingen in 98 landen.
Over dentsu Benelux
Wij zijn dentsu Benelux. In voor- en tegenspoed werken wij samen met onze klanten. Altijd met groei als doel. Onze teams, bestaande uit optimisten, gangmakers en trendsetters, gaan gezamenlijk aan de slag voor onze klanten. Om voor hun doelstellingen unieke mogelijkheden te ontdekken en duurzame oplossingen te realiseren. Consumenteninzichten staan centraal bij alles wat we doen. Hiermee helpen we merken om klanten te winnen, te behouden en verder te laten groeien, in alle fases van de marketingmix. Door optimaal samen te werken helpen we onze klanten vooruit.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.