Geplaatst door Alcatel

TCL Communication presenteert tijdens Mobile World Congress 2018 met de Alcatel 5-, 3- en 1-serie als eerste een compleet 18:9 smartphone-portfolio

Barcelona – TCL Communication is het Mobile World Congress 2018 gestart met de introductie van een geheel vernieuwd smartphone-portfolio. De nieuwe Alcatel smartphones zijn voorzien van flagship-style-functies en een premium design. Alcatel is de eerste leverancier wereldwijd die het nieuwe portfolio compleet heeft voorzien van 18:9-displays. Dit is mogelijk door gebruik te maken van ‘custom built’-beeldschermen, voortkomend uit de televisietechnologie van moederbedrijf TCL. Smartphonegebruikers krijgen hierdoor een zeer meeslepende entertainment-ervaring.

Het vernieuwde portfolio omvat ook nieuwe Alcatel-innovaties, zoals Face Key-gezichtsherkenning en verbeterde cameramogelijkheden, waarmee gebruikers nog meer controle hebben over hoe ze bijzondere momenten vastleggen en delen. TCL Communication heeft de veiligheid van het Alcatel-portfolio hoog in het vaandel staan en zorgt daarom voor regelmatige Android security-updates. Alcatel gaat ieder kwartaal security-updates brengen voor de meest populaire smartphones, waaronder alle nieuwe producten die in 2018 worden geïntroduceerd.

Alcatel FullView
Dankzij de Alcatel FullView 18:9-beeldschermen hebben gebruikers bij alle smartphones in het Alcatel-portfolio meer schermruimte. Hierdoor is er meer ruimte om te surfen op internet, voor sociale media, het laatste nieuws en een filmische kijkervaring. De Alcatel FullView 18:9-beeldschermen maken de telefoon smaller, waardoor deze compacter aanvoelt en beter in de hand ligt dan vergelijkbare apparaten met dezelfde schermgrootte.

“Alcatel is al bijna twintig jaar voorloper bij het ontwikkelen van kwalitatieve, premium mobiele technologie-ervaringen die toegankelijk zijn voor consumenten over de hele wereld”, zegt Christian Gatti, Global President Alcatel Business Division en Executive President TCL Communication. “Nu we een nieuwe richting inslaan met ons smartphone-portfolio, blijven we gefocust op en toegewijd aan het verleggen van grenzen voor alles wat een betaalbare smartphone moet zijn. We zorgen voor nog betere ervaringen en flagship-style-ontwerpen voor onze klanten over de hele wereld.”

SIMGANIC: de visie van Alcatel voor eenvoudig, organisch, industrieel design
“Om ons productportfolio te kunnen blijven doorontwikkelen, zijn we opnieuw gaan nadenken over de manier waarop we het design van onze smartphones benaderen, zodat de gebruikersinteractie meer natuurlijk en intuïtief aanvoelt”, aldus Hagen Fendler, Chief Design Officer bij TCL Communication. “In ons nieuw geïntroduceerde smartphone-portfolio zijn de eerste resultaten van de nieuwe designfilosofie, die wij SIMGANIC noemen, al terug te zien. Deze benadering komt voort uit onze overtuiging dat een ontwerp eenvoudig en organisch moet zijn. We streven daarbij naar het bieden van een eigen iconische stijl, met goed doordachte details en voeren deze als standaard in onze gehele productlijn.”

Het SIMGANIC-design komt terug in de nieuwe Alcatel 5-, 3- en 1-smartphone series.

Alcatel 5-serie

De Alcatel 5 is volledig toegespitst op een alledaagse lifestyle dankzij het randloze 5,7-inch Alcatel FullView 18:9-beeldscherm, het premium geborstelde metallic unibody-ontwerp, de octa-core processor en een snellaadfunctie die de laadtijd van de batterij met de helft verkort. Het toestel wordt geleverd met speciale functies voor liefhebbers van sociale media, zoals een dual front-camera met 120-graden super wide-angle-lens inclusief een LED-flitser. Hiermee maak je geweldige zelfportretten, die drie keer meer beeld bevatten dan een normale selfie. Erg handig voor bijvoorbeeld groepsfoto’s. De intelligente camera switcht intuïtief van portrait-modus naar super wide-angle-modus wanneer meer dan twee gezichten in beeld worden waargenomen.

De Alcatel 5 wordt geleverd met de complete suite ‘Social Mode’ met daarin intuïtieve fotobewerking-tools, waarmee je foto’s op een leukere en efficiëntere manier kunt nemen. Met Social Square kun je recent genomen foto’s bekijken op de ene helft van je scherm, terwijl de camerazoeker actief blijft op de andere helft. Hierdoor kunnen gebruikers hun foto’s razendsnel beoordelen en tegelijkertijd nieuwe foto’s nemen. Met Instant collage kun je de leukste foto’s ‘mashen’ in vooraf gedefinieerde formats. Elke sectie van de collage is apart geschoten door gebruik te maken van de camerazoeker en springt door naar de volgende vorm wanneer je door de collage loopt. Met Photo booth kunnen nostalgische fotomomenten opnieuw beleefd worden door vier foto’s direct achter elkaar te schieten.

De Alcatel 5 heeft een aantal belangrijke functies die zijn ontworpen om meer waarde te bieden aan consumenten, waaronder Face Key, een nieuwe vorm van beveiliging op basis van gezichtsherkenning. Hiermee ontgrendel je je apparaat eenvoudig door naar het scherm te kijken. In minder dan een halve seconde scant Face Key elk gezicht op meer dan honderd datapunten om ervoor te zorgen dat een betrouwbare match plaatsvindt.

De vingerafdruksensor bevindt zich aan de achterkant en biedt functionaliteit die verder gaat dan het ontgrendelen van je telefoon. Zo doet hij dienst als sluitertoets bij het nemen van selfies en houdt hij gevoelige informatie achter slot en grendel in de privacy-modus. De sensor is daarnaast programmeerbaar waardoor je met elke afzonderlijke vinger een ander app kunt starten, zodat je direct naar je meest gebruikte apps kunt gaan.

De Alcatel 5 is in het tweede kwartaal van dit jaar in Nederland beschikbaar in de uitvoeringen Metallic Black en Metallic Gold voor een adviesprijs van €229,99.

Alcatel 3-serie

De 3-serie is voorzien van geweldige technologie zoals Alcatel FullView 18:9-beeldschermen, SmartCam, Face Key en vingerafdruksensoren voor minder dan 200 euro. De 3-serie is ontworpen met prachtige ronde lijnen, 2,5D geslepen glas en een afgeronde achterzijde voor comfortabel gebruik.

De Alcatel 3 heeft een 5,5-inch IPS HD+-beeldscherm in een ultracompacte vormgeving en een spectrum glossy-afwerking. De Alcatel 3 is in het tweede kwartaal van dit jaar in Nederland beschikbaar in de kleuren Spectrum Black en Blue voor een adviesprijs van €149,99.

De Alcatel 3X is voorzien van een groter IPS HD+-beeldscherm van 5,7-inch, meer geheugen en een super wide-angle dual-camera aan de achterzijde. De Alcatel 3X is in het tweede kwartaal van dit jaar in Nederland beschikbaar in de kleuren Metallic Black en Blue voor een adviesprijs van €179,99.

De Alcatel 3V beschikt over een 6-inch 2K-beeldscherm (2160×1080) gecombineerd met een real-time bokeh dual real-camera voor een indrukwekkende kijkbeleving. De Alcatel 3V is in het tweede kwartaal van dit jaar in Nederland beschikbaar in de kleuren Spectrum Black en Blue, voor een adviesprijs van €189,99.

De Alcatel 3C beschikt over een 6-inch IPS HD+-beeldscherm, fingerprint scanner en een radial finish. Het toestel is vanaf maart 2018 in Nederland beschikbaar in de kleuren Spectrum Black en Blue, voor een adviesprijs van €119,99.

Alcatel 1-serie

De 1-serie is de meest betaalbare smartphone-lijn van Alcatel en biedt gebruikers wereldwijd toegang tot krachtige technologie. De 1-serie breekt met het imago die instapmodel-smartphones kunnen hebben op het gebied van beperkingen in design, prestaties en de kwaliteit van het beeldscherm. De Alcatel 1X is het eerste toestel van een groot wereldwijd merk voor minder dan 100 euro dat over een 18:9-beeldscherm beschikt.

Het toestel is voorzien van een premium, moderne soft touch-afwerking, een 5,3-inch 18:9-beeldscherm en camera tot wel 16MP. De Alcatel 1X is één van de eerste smartphones met de laatste versie van Android Oreo (Go-editie), die voor een optimale gebruikerservaring zorgt. De Alcatel 1X is in het tweede kwartaal van 2018 in Nederland beschikbaar in de kleuren Black en Blue voor een adviesprijs van €99,99.

De Alcatel 1C (3G-variant) heeft een metalen body en is in het tweede kwartaal van dit jaar in Nederland beschikbaar vanaf €89,99 in de kleuren Metal Black en Blue.

Ga voor meer informatie over de nieuwste smartphones en andere mobiele apparaten van Alcatel naar https://eu.alcatelmobile.com.

######

Over TCL Communication
TCL Communication Technology Holdings Limited (TCL Communication) ontwerpt, produceert en verkoopt een groeiend portfolio van mobiele en internetproducten en -diensten onder de merken TCL, Alcatel en BlackBerry. De producten worden in meer dan 160 landen in Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië-Pacific verkocht. TCL Communication is opgericht in Hong Kong, heeft wereldwijd negen R&D-centra en duizenden medewerkers wereldwijd. Ga voor meer informatie naar: http://www.alcatel-mobile.com/ of volg Alcatel Mobile op Facebook, Instagram of Twitter.

TCL is een geregistreerd handelsmerk van TCL Corporation. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren. Alcatel is een handelsmerk van Nokia dat onder licentie wordt gebruikt door TCL Communication. Handelsmerken, inclusief maar niet beperkt tot BLACKBERRY en EMBLEM Design zijn de handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van BlackBerry Limited, gebruikt onder licentie. De exclusieve rechten op dergelijke handelsmerken zijn uitdrukkelijk voorbehouden. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars. BlackBerry is niet verantwoordelijk voor producten of services van derden.