Geplaatst door AxiCom

Tegile IntelliFlash HD nu wereldwijd verkrijgbaar

Tegile Systems, leverancier van op flash gebaseerde storage, maakt zijn IntelliFlash HD storage array per direct verkrijgbaar via zijn wereldwijde netwerk van distributeurs en resellers. Dit is de eerste flash-gebaseerde storage array die hyperscale prestaties en kostenbesparingen naar zakelijke datacenters brengt.

IntelliFlash HD is ontwikkeld voor Fortune 1000-ondernemingen die hun datacenters willen consolideren. De storage array biedt tot 5 miljoen IOPS en 10 PB aan effectieve opslagcapaciteit binnen één rack. De opslagkosten bedragen minder dan 50 eurocent per GB — een ongekend lage prijs voor datacenter-flashgeheugen. De IntelliFlash HD maakt het mogelijk om heterogene workloads onder te brengen binnen een en hetzelfde storage-platform. De storage array is daarmee uiterst geschikt voor organisaties die over een goed presterende opslaginfrastructuur willen beschikken en toch binnen het budget willen blijven.

MLB Network, het 24-uurs televisiekanaal voor Major League Baseball-wedstrijden, heeft de afgelopen vijf maanden de IntelliFlash HD samen met Tegile Systems voor zijn postproductie editing-systeem getest. “De IntelliFlash HD heeft bewezen een waardevol bedrijfsinstrument te zijn, omdat hij helpt om ons postproductieproces te optimaliseren”, zegt Tab Butler, senior director Media Management & Post Production bij MLB Network. “Gezien de kostenefficiëntie en uitmuntende opslagdichtheid zijn we reeds begonnen met het consolideren van gevirtualiseerde applicaties, SQL-databases en ‘boot from SAN’-workstations.”

IntelliFlash HD wordt van kracht voorzien door het Tegile IntelliFlash OS, dat ook wordt gebruikt voor de bekroonde ‘all-flash’ en hybride arrays van Tegile. Dit besturingssysteem combineert diverse architectonische innovaties op het gebied van flash-beheer, databehoud en gegevensbeheer. De IntelliFlash HD biedt daarmee ongekende niveaus van consolidatie, eenvoud en kostenbesparingen. Belangrijke innovaties zijn onder meer:
● Schaalbare architectuur: Toekomstige versies van IntelliFlash HD zullen voorzien zijn van zowel horizontaal als verticaal schaalbare controllers om lage latency en hoge prestaties naar grote omgevingen te brengen.
● Hoge opslagdichtheid: 512 TB in een ruimte van 3RU in een SanDisk InfiniFlash-behuizing met een hoge dichtheid aan flash-geheugen en tot 10 PB aan effectieve opslagcapaciteit binnen één 42U-rack.
● Prestaties op alle vlakken: Hoge doorvoersnelheden, latency van minder dan een milliseconde en maximaal 5M IOPS binnen één rack.
● Enkelvoudig flash-systeem: Biedt ondersteuning voor krachtig flash-geheugen, flash met hoge dichtheid en hybride configuraties binnen een en hetzelfde platform.
● Uitgebreide dataservices: Snapshots, klonen, thin provisioning, inline deduplicatie en compressie.
● Betaalbare disaster recovery: Replicatie tussen ‘all-flash’ én hybride configuraties.

IntelliFlash HD is niet alleen geschikt voor latency-gevoelige applicaties, maar ook voor toepassingen zoals data warehouses, big data-analyse, de verwerking van afbeeldingen en grote private clouds, waarbij de prestaties op kostenefficiënte wijze moeten worden opgevoerd. De IntelliFlash HD storage array biedt bovendien ruimte voor het gebruik van verschillende typen opslagmedia binnen één systeem. Dit maakt het mogelijk om voor elke workload de ideale omgeving te creëren.

“Dataelasticiteit, kostenbesparingen en beschermingen van de technologische investeringen vormen sleutels tot een snellere overstap van legacy storage-infrastructuren naar een volledig op flash gebaseerde omgeving”, zegt Rohit Kshetrapal, de CEO van Tegile. “IntelliFlash HD is een flash-array die de regels van het spel verandert. Bedrijven kunnen hiermee hun bedrijfsprocessen aanzienlijk versnellen tegen een uiterst aantrekkelijke prijs.”

Prijzen en beschikbaarheid
De IntelliFlash HD en T3500 zijn per direct verkrijgbaar via het wereldwijde netwerk van distributeurs en resellers van Tegile Systems. Raadpleeg voor meer informatie over de IntelliFlash HD www.tegile.com/products/intelliflashhd of neem contact op met HD@tegile.com. Meer informatie over de nieuwe T3500 is beschikbaar op www.tegile.com/products/all-flash-array.