TELE2 KIEST MAXYMISER ALS EUROPESE PARTNER IN KLANTERVARINGSOPTIMALISATIE

Maxymiser zal online klantenbindingsstrategie van Tele2 in 10 Europese markten gaan ondersteunen.
Tele2, een van de grootste telecomaanbieders van Europa met in het productaanbod mobiele diensten, vaste telefonie en breedbandinternet, datanetwerkdiensten, kabel-tv en contentservices, heeft gekozen voor Maxymiser, de wereldwijde expert in testen, personaliseren en cross channel optimaliseren, als Europese leverancier van A/B- en multivariate-tests (MVT) en online optimalisatieservices.
Maxymiser zal de technologie en de adviezen leveren die de basis moeten vormen voor de weboptimalisatiestrategie van Tele2 in 10 landen – van Zweden, Nederland en het VK, tot opkomende markten zoals Kazachstan – die ervoor moet zorgen dat de klantervaring in elke regio zo relevant en effectief mogelijk is, waardoor de totale conversiecijfers stijgen.
Voordat Tele2 Maxymiser selecteerde als partner had het bedrijf in sommige volwassen markten al A/B- en multivariate tests uitgevoerd. Maar de kennis hieruit werd niet altijd gedeeld en de hoeveelheid beschikbare middelen verschilde nogal per land. Tele2 zag in dat een centraal aangestuurde, consequente aanpak noodzakelijk was om alle aspecten van de websites te testen – van usability en infrastructuur tot content en aanbiedingen. Het doel is zowel om de klantervaring zo direct, aansprekend en relevant mogelijk te maken en om interne middelen zo effectief mogelijk in te zetten.
Nick Keating, VP EMEA, Maxymiser voegt hieraan toe: “Voor ieder internetbedrijf van enige omvang is het betreden van een nieuwe regio de eenvoudigste manier om de markt te vergroten. Maar bedrijven moeten risico’s minimaliseren en effectiviteit maximaliseren. We zijn heel blij dat we samenwerken met een vooruitstrevend bedrijf zoals Tele2 dat erkent dat door de landspecifieke content constant te testen en bij te schaven een bedrijf snel kan voortbouwen op zijn online deskundigheid en zo zijn doel kan bereiken van internationale uitbreiding tegen lage kosten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.