Industry Wire

Geplaatst door Okta

Telenet Group kiest voor Okta om beveiligde toegang voor 14.000 interne en externe medewerkers te realiseren

Telenet voorziet klanten in heel België van hoogwaardige telecom- en entertainmentdiensten en daarom moeten de 14.000 werknemers en externe professionals van de Telenet Group toegang hebben tot de digitale infrastructuur van het bedrijf. Het werd steeds lastiger om door middel van de legacy-oplossing het beheer van deze identiteiten op een veilige, kostenefficiënte en flexibele manier in meerdere cloud- en on-premise-omgevingen vorm te geven.

Gekozen voor Okta vanwege beveiliging, beheerbaarheid en kosten
Telenet werkte jarenlang samen met partner Upright Security voor het selecteren van de juiste AM-oplossing op basis van drie belangrijke criteria: beveiliging, beheerbaarheid en kosten. Okta versloeg de concurrentie door sterkere multi-tenancy mogelijkheden te kunnen leveren, meer controle over de beveiliging en kostenefficiënte schaalbaarheid dankzij het transparante abonnementsmodel en pre-build integraties.

Met ondersteuning van Upright Security, kon Telenet de kernfuncties van Okta’ zoals Adaptive Multi-factor Authentication, snel implementeren door gebruik te maken van Okta’s programmatisch gebouwde inbound federation IdP Discovery om zo Okta te verbinden met de legacy stack. Hierdoor werd een geleidelijke migratie mogelijk – zelfs 14.000 gebruikers kunnen tegelijk worden onboard – en hierdoor kan het team verschillende applicaties een voor een migreren, en hoefde dus niet handmatig te gaan. Dit betekende tegelijkertijd het afscheid van legacy-oplossingen en de bijbehorende upgrade-, patching-, infrastructuur-, service ops-, integratie-, en licentiekosten uit te sparen.

Gemak in combinatie met veiligheid
Okta’s Adaptive Multi-factor Authentication heeft de inlogprocessen van Telenet veiliger en eenvoudiger gemaakt, waardoor gebruikers ook op afstand met hun persoonlijke devices toegang hebben tot interne apps en hun identiteit kunnen verifiëren met Okta Verify. Dankzij gecentraliseerde governance heeft het IT-team van Telenet meer controle over het diverse gebruikersbestand en kan het nieuwe entiteiten sneller onboarden.

Verder ontwikkelen samen met Okta
Telenet is er klaar voor om zich samen met Okta verder te ontwikkelen en is voortdurend op zoek naar nieuwe oplossingen om het personeel meer gemak te bieden, en tegelijkertijd de hoogste kwaliteit te waarborgen. Telenet richt zich op FastPass voor wachtwoordloze logins en Advanced Server Access om de toegangscontrole voor externe gebruikers te versterken en is zich daarnaast gaan verdiepen in Okta’s customer-facing initiatieven.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht