Industry Wire

Geplaatst door Reclamefolder

‘We willen de aanbiedingen Facebook van Nederland worden’

Begonnen op een zolderkamer is Reclamefolder.nl in tien jaar uitgegroeid tot de derde e-commerce app van Nederland, na Appie en Marktplaats. Alle reden voor een bescheiden feestje vindt algemeen directeur Joost Rueck. Minder bescheiden is de ambitie van zijn digitale folder-app: “We willen de aanbiedingen Facebook van Nederland worden”.

Reclamefolder.nl is een app en website waarop alle folders die bij ons in de bus vallen, iedere dag digitaal verzameld worden. Consumenten kunnen via smartphone of computer heel eenvoudig zien welke voordeeltjes er in hun omgeving te vinden zijn en vaak direct doorklikken naar de website van de winkel. Meer dan 2 miljoen mensen per maand maken inmiddels actief gebruik van het reclamefolder.nl platform.

Onbetwist marktleider
Reclamefolder.nl is met een marktaandeel van 80% al jaren onbetwist marktleider in het aanbieden van online reclamefolders in Nederland. Toch is men soms iets té bescheiden over dat succes, vindt Rueck: “Vandaar dat we hier op de Huishoudbeurs ons 10-jarig bestaan echt willen vieren met onze gebruikers. Met een grote stand van 100 vierkante meter, goodiebags voor wie onze app heeft gedownload, iedere dag kans op een half jaar in een Mini rijden en vele andere prijzen. Musicalster Jim Bakkum zal hier op de Huishoudbeurs de prijswinnaars tijdens het Reclamefolder.nl prijzenspektakel op het hoofdpodium van het Festival Fantastique in het zonnetje zetten”

Aanbiedingen per interessegebied
Het succes van Reclamefolder.nl komt niet uit de lucht vallen want Nederland is echt een folderland, constateert Rueck: “We hebben zelfs de hoogste folderdichtheid van heel Europa. En de digitale variant gaat daarin een steeds grotere rol spelen. Retailers zien dat de combinatie tussen de online en offline folder hen meer bereik oplevert, met name in de stedelijke gebieden. Ze weten ook dat onze bezoekers veel gerichter naar de folders kijken dan dat het geval is bij de traditionele folder en dat de kosten om een consument te bereiken, veel lager zijn omdat er geen sprake is van waste.
En wat voor ons als platform heel belangrijk is, is dat consumenten via Reclamefolder.nl straks op de hoogte zijn van álle aanbiedingen in hun omgeving of interessegebied. We willen de aanbiedingen Facebook van Nederland worden.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht