Geplaatst door Tenzinger

Tenzinger benoemt Raad van Advies met drie top zorgbestuurders

De IT- en zorgdata innovator maakt met de benoeming van een Raad van Advies een volgende stap die aansluit bij de groeiambities. De RvA bestaat uit Lidy Hartemink, Kees Donkervoort en Marco Meerdink. De Raad van Advies brengt gezamenlijk tientallen jaren aan bestuurservaring en zorgkennis met zich mee.

De Raad van Advies heeft als doel om de diensten en producten van Tenzinger nog beter te laten aansluiten op wat zorgorganisaties nu en in de toekomst nodig hebben. De RvA brengt waardevolle kennis, ervaring en een netwerk in de zorg en daarbuiten mee. Zo draagt de raad van advies bij aan de groeiambities van Tenzinger.

Lidy Hartemink MHA is sinds 2015 werkzaam als Voorzitter van de Raad van Bestuur van Zorggroep Almere. Hiervoor vervulde zij o.a. bestuursfuncties bij Zorgcombinatie Noorderboog en Thuiszorg Zuidwest Friesland en was directeur bij Univé Zorgverzekeringen en Amsterdam Thuiszorg. In 2007 wordt Lidy gekozen tot Topvrouw van het jaar.

Kees Donkervoort vervulde bestuursfuncties bij Ziekenhuis Bethesda, Zorggroep Leveste Middenveld en Samenwerkende Topklinische opleidingsZiekenhuizen (STZ), was directievoorzitter bij Medisch Centrum Leeuwarden en algemeen directeur van KPN Health. Daarnaast is hij als lid van de Raad van Toezicht verbonden aan Vilans, Zorggroep Alliade en Meander-Prokino en lid van de Raad van Commissarissen bij CZ.

Marco Meerdink maakte – achtereenvolgens als adviseur, interim manager, partner en directeur – carrière bij Twynstra Gudde en was daarna werkzaam als lid van de Raad van Bestuur bij GGZ Dijk en Duin. Aansluitend was hij lid van de Raad van Bestuur bij Parnassia Bavo Groep en CEO bij Woonzorg Nederland en Espria. Ook was hij gedurende zes jaar bestuurlijk actief bij PGGM/Stichting Pensioenfonds Zorg en Welzijn. Sinds 2017 is hij bestuursvoorzitter van Careyn.

Toevoegen bestuurlijke zorgexpertise

Boris Hololtcheff, CEO Tenzinger: “We hebben veel expertise in huis op het gebied van zorgprocessen, ict en data en zijn erg blij dat dit wordt aangevuld met een grote dosis bestuurlijke expertise. De eerste aanzet hiervoor hebben we in maart al gedaan met het benoemen van Peter Hoppener als non-executive boardmember, en dat wordt nu versterkt met drie ervaren topbestuurders die letterlijk zijn verankerd in de zorg.”

Over Tenzinger

In de care – ouderenzorg, gehandicaptenzorg, jeugdzorg en GGZ – is Tenzinger een bepalende speler bij het verslimmen van de zorg. Met cloud-gebaseerde ECD’s, portalen, apps en dienstverlening digitaliseert Tenzinger zorgprocessen en administratieve processen en maakt die efficiënt. Tenzinger verzamelt en verrijkt de data die in haar systemen wordt verwerkt; hiermee ondersteunt Tenzinger in toenemende mate beslissingen van (zorg)professionals en cliënten. Tenzinger heeft vestigingen in Utrecht, Sliedrecht en Hengelo en er werken ruim 310 medewerkers.