Teradata in Leaders Quadrant van Gartner Magic Quadrant voor MultiChannel Campaign Management

AMSTERDAM, 30 april 2015– Teradata Marketing Applications, onderdeel van Teradata Corp. (NYSE: TDC), de big data analytics en marketing applications onderneming, is voor de tiende keer op rij gepositioneerd in het Leaders quadrant van het ‘Magic Quadrant voor MultiChannel Campaign Management (MCCM) rapport’ van onderzoeksbureau Gartner. Het rapport is geschreven door Adam Sarner, Julie Hopkins, Jennifer Polk en Mike McGuire, onderzoeksdirecteuren bij Gartner, en gepubliceerd op 13 april 2015.

Het Gartner Magic Quadrant vergelijkt leveranciers op executievermogen en visie. Teradata heeft vanaf het eerste MCCM onderzoek (2006) ieder jaar in het Leaders deel van het Quadrant gestaan. Volgens het bedrijf onderstreept dit de toegevoegde waarde van de Teradata Integrated Marketing Cloud, Teradata Interactive Services en het wereldwijde partnernetwerk, waarmee betere klantrelaties ontstaan, zodat MKB en multinationals succesvoller kunnen zijn.

Naast haar krachtige Omni-Channel Marketing oplossing, waar de Teradata Customer Interaction Manager en Real-Time Interaction Manager producten onder vallen, bundelt Teradata oplossingen voor Marketing Resource Management, Digital Marketing en Marketing Analytics. Klanten kunnen dankzij de expertise van Teradata effectievere marketingprestaties leveren. Data wordt ingezet voor geïndividualiseerd klantinzicht ten behoeve van concurrentievoordeel.

Het Gartner rapport stelt: ‘Leaders presteren beter bij algeheel campaign management (voor standaard en geavanceerde campagnes) en bij de integratie met digital marketing. Zij zijn zichtbaar, hebben een hoge marktpenetratie, een sterk momentum en een strategische visie t.a.v. succesvol campagne management.’

“Teradata Integrated Marketing Cloud klanten die met onze Omni-Channel Marketing en Digital Marketing oplossingen werken, krijgen, real-time, data gedreven en geïndividualiseerd inzicht in de interesses en voorkeuren van hun klanten,” zegt Fred van Westerop, District Manager Teradata Marketing Applications Benelux. “Als wij onze visie volgen en marktleiders blijven inspireren om hun merk te versterken via data-driven marketing en geïndividualiseerd inzicht, zullen onze klanten en ook Gartner ons blijven waarderen.”

Via de Teradata Marketing Applications website is het Gartner MultiChannel Campaign Management Magic Quadrant rapport 2014 kosteloos te downloaden.

Over het Magic Quadrant
Gartner beveelt geen van de leveranciers, producten of services uit haar onderzoek publicaties aan. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet alleen leveranciers met de hoogste ratings te selecteren. Gartner onderzoeken geven de mening van de Gartner onderzoeksorganisatie weer en kunnen niet gebruikt worden als feitelijke statements. Gartner wijst alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek af, inclusief garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Teradata
Teradata (NYSE: TDC) helpt bedrijven wereldwijd om meer waarde uit hun data te halen dan ieder ander bedrijf. Teradata’s toonaangevende portfolio van oplossingen en diensten in big data analytics en integrated marketing applications, helpen organisaties om met data een duurzaam concurrentievoordeel te behalen. Bezoek de Teradata website