The Caring Company lanceert Contact Framework: een uniek raamwerk voor het klantcontact bij mkb ondernemingen

07 april 2025, Aalsmeer – The Caring Company lanceert vandaag het Contact Framework: een methode die mkb-bedrijven helpt om hun klantcontact toekomstbestendig in te richten.
Het Contact Framework is ontwikkeld door Cynthia Mak, oprichter van The Caring Company. Het framework geeft mkb-ondernemingen inzicht in hun ambities als het gaat om klantenservice en vertaalt deze naar concrete keuzes voor de inrichting van het klantcontact, zodat het wordt afgestemd op wie ze zijn, hoe hun markt werkt, en welke waarde klantcontact binnen hun organisatie vertegenwoordigt.
Met de lancering van Contact Compass biedt The Caring Company een concreet startpunt voor mkb-organisaties die problemen rondom de klantcontactoperatie ervaren, maar de kennis en kunde missen om deze problemen zelf op te lossen. De aanpak biedt de kwaliteit van consultancy, maar met een lagere investering qua geld én tijd.
Het framework analyseert het klantcontact van de mkb-organisatie op drie dimensies: People, Processes en Pennies. Deze analyse wordt via een zelf-assessment uitgevoerd door stakeholders van klantcontact binnen de organisatie.
De uitkomst van de analyse is één van de acht Klantcontact Strategie Modellen: unieke combinaties van de drie dimensies, waarmee organisaties hun strategische uitgangspositie kunnen bepalen. Elk model vormt de basis voor keuzes die passen bij de organisatie. Dit gebeurt op drie niveaus:
1: Contact Compass (strategie en visie)
2: Contact Navigator (tactische inrichting) – verwacht in de tweede helft van 2025
3: Contact Orchestrator (operationele borging) – verwacht in de tweede helft van 2025
Zo wordt binnen Contact Compass bijvoorbeeld advies op domeinen geboden zoals Personeel & Recruitment, SLA’s en KPI’s en Kanalen & Openingstijden. Deze domeinen helpen organisaties gericht keuzes te maken.
“Te vaak wordt klantcontact ingericht vanuit de allerbeste intenties, maar niet passend bij wat de organisatie écht nodig heeft. En dat leidt vroeg of laat tot grote problemen,” zegt Cynthia Mak. “Met het Contact Framework breng ik daar verandering in. Geen one-size-fits-all, maar een aanpak die begint bij wie je als organisatie bent én wat je nodig hebt om klantcontact echt optimaal aan te laten sluiten op de strategie en visie van de organisatie.”
Op www.contact-framework.nl vinden organisaties diverse tools waarmee ze direct aan de slag kunnen, zoals:
• een gratis screening om een eerste inzicht te krijgen in de huidige strategie en uitdagingen;
• het bijbehorende e-book “Eindelijk! Een passende klantcontactstrategie die wél werkt” aanschaffen;
• zich registreren voor het Contact Compass traject en starten met de assessments.
Over The Caring Company
The Caring Company is in 2022 opgericht door Cynthia Mak en helpt organisaties om klantcontact te verbeteren. Cynthia is in 2021 door de Contact Center Management Association (CCMA) uitgroepen tot Manager of the Year. Daarnaast is zij columniste voor het online magazine Ziptone en organisator van de Nationale Klantcontact Week (NKW) die deze week plaatsvindt.
De lancering van het Contact Framework valt samen met de start van de Nationale Klantcontact Week (NKW) 2025 en markeert een belangrijke stap in de professionalisering van klantcontact in Nederland. Precies waar de NKW voor staat.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.